رئیس دفتر روحانی به بیانیه محمد باقر قالیباف هنگام ثبت نام در انتخابات مجلس واکنش نشان داد و گفت: ایشان فکر می کند اگر به دولت حمله کند مورد اقبال مردم قرار خواهد گرفت.

واعظی: دولت در نحوه اطلاع رسانی طرح بنزین مقصر بود/ بحث تبادل زندانیان بسته نیست/ حرف های قالیباف تبلیغات انتخاباتی است

قدس آنلاین: محمود واعظی امروز در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران در واکنش به سوالی درباره بیانیه محمد باقر قالیباف هنگام قبت نام در انتخابات مجلس یازدهم و انتقادهای او از عملکرد دولت در زمینه «دوقطبی سازی دروغین» و «موج سواری» و «وعده‌های کاذب» و این که می خواهند تمام هم و غم خود را بر «کنترل دولت» و «وادار کردن» آن به کار و فعالیت در این یک سال و نیم باقیمانده از عمرش قرار دهند، گفت:من صحبت های آقای قالیباف را اصلا نشنیدم اگر این حرف‌ها را زده باشد ایشان باید به گذشته و عملکرد خود برگردد.
وی ادامه داد: این که نه خودش جوان است و نه عملکرد آنچنانی دارد. اگر عملکردی هم در شهرداری داشته خیلی روشن است. این همه بدهکاری که در آنجا به بار آورده با این دولت که در این تحریم‌ها این همه پروژه‌ها انجام می دهد قابل مقایسه نیست.  
واعظی گفت: به نظر می‌رسد چون حرفی برای مردم ندارند و این گونه حرف زدن تبلیغات انتخاباتی است. به جای این که برنامه و سیاست‌های خود را بگویند و از خودشان حرف بزنند  فکر می‌کنند که اگر به دولت حمله کنند مردم به آنها اقبال نشان می دهند در حالی که اشتباه می کنند چون مردم ما مردم فهیمی هستند و یادشان نرفته است که دیگران در مسوولیت بودند چه کار کردند بنابراین این روش ها جواب نمی‌دهد.

راهکارهای زیادی وجود ندارد

واعظی در پاسخ به این انتقاد که دولت روحانی هم با وجود غیر کارشناسی خواندن و رد روشهای دولت قبل در مورد مسکن مهر و یارانه و استفاده از کارت سوخت  عملا خود از همین روشهای دولت قبل استفاده کرده و  بازگشت به عقب داشته ، گفت: در شرایط عادی هیچ یک از ما دنبال این روش‌ها نبودیم و نیستیم. وقتی شرایط خاصی بوجود می‌آید باید از روش‌های مختلف استفاده کرد.

رییس دفتر رییس جمهوری با بیان اینکه مسئله ما معیشت مردم است، اظهارداشت: روش‌های مواجهه با شرایط سخت در دنیا صدتا راه نیست. همین روش‌هایی است که یک بار هم امتحان کردیم بنابراین حتما باید از خانواده‌ها حمایت‌های معیشتی کنیم که می‌توانید به گذشته هم ارتباط بدهید.

وی ادامه داد: وقتی مصرف سوخت سال‌ها با یک سرعتی بالا می رود مجبور می‌شوید سهمیه بندی کنید. در این شرایط دو حالت دارد؛ یا آن قدر قیمت سوخت را بالا ببرید که فشار به عده ای می‌آید و یا  اگر می‌خواهید دونرخی کنید باید برای عده ای سهمیه در نظر بگیرید.
 واعظی تصریح کرد: هدف ما این است که مشکل مردم حل شود. اگر در گذشته این روش‌ها اجرا شده ما الان هم نمی گوییم که تنها راه است.

دولت در اطلاع رسانی طرح بنزین مقصر بود

رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ به این سوال که آیا دولت خود را در ماجرای اطلاع رسانی طرح افزایش قیمت بنزین مقصر می‌داند یا نه؟، گفت:  بله، مسئولیت همه اینها با دولت است و ما برای همه این ها مکانیزم داریم. مسوول همه اینها دولت است؛ وقتی آقای رحمانی‌فضلی فرمانده این مسائل می‌شوند و جلسات متعددی را در این ۶ تا ۷ ماه برگزار می‌کنند، کمیته تعیین کرده‌اند از جمله کمیته اطلاع‌رسانی بنابراین موضوع مشخص است.
وی افزود: صداوسیما نیز در کمیته اطلاع‌رسانی حضور دارد اما با این حال، ما که نمی خواهیم مسئولیت خود را گردن صداوسیما بندازیم ولی وقتی کمیته‌ای تشکیل می‌شود، کمیته‌ها متناسب با موضوع کار می‌کنند. به نظر می‌رسد این وسط چند موضوع با هم قاطی شده است، صداوسیما کار خودش را انجام داده است و دیگران هم کار خودشان را انجام داده اند  البته اگر منظور از اطلاع‌رسانی این باشد که ما پنجشنبه ساعت ۱۲ شب را اطلاع رسانی کنیم، اینها هیچ قراری نبوده که اطلاع رسانی شود.  

رییس دفتر رئیس‌جمهور اظهار داشت: بنده شاهد برنامه‌های صدا و سیما در قبل بوده‌ام و صدا و سیما در دولت‌های گذشته و در این دولت، همین مقدار کار کرده بود. حالا این که اتفاقی افتاده و ظرف دو روز جمع شد به جای اینکه همه ما به اصل موضوع بپردازیم و تحت تاثیر آن قرار نگیرند و اینکه ما جلوی این را گرفتیم که دیگر واردکننده بنزین نشویم و این که از نتیجه این کار به ۶۰ میلیون کمک معیشتی کنیم را مورد توجه قرار دهیم، به حاشیه‌ها می‌پردازیم.
وی گفت: کسانی که این روزها بیشتر دم از اقناع مردم می زنند، مگر خودشان در کارهایشان مردم را اقناع می کنند؟ حالا هرکسی هستند. کاری که دارند انجام می دهند حرف هایی برای آینده می زنند آیا مردم را قانع می کنند؟ در حالی که دولت که شفاف تر از بقیه بوده و بیشتر از هرکس  دیگری با مردم صحبت می کند. امیدواریم صدا و سیما همان کاری که برای برخی دیگر می کند برای دولت هم انجام دهد آن وقت مردم خیلی خوب اقناع می شوند.

دشمنان روی ناآرامی ها حساب باز کرده بودند

در خصوص حمایت برخی کشورها و اشخاص از ایجاد ناآرامی در کشور گفت: خیلی از کشورها مخصوصا آمریکا، رژیم صهیونیستی، برخی کشورهای ارتجاع منطقه و برخی کشورهای اروپایی روی این اتفاقی که در آبان ماه رخ داد خیلی حساب باز کردند؛ برنامه ویژه درست کردند، مصاحبه کردند و اینکه این داستان ظرف ۴۸ ساعت پایان پذیرفت، آنها را به هم ریخت و حالا برای اینکه آن حرف‌های گذشته را جبران کنند متوسل به اظهاراتی شده‌اند که پراکنده‌گویی است و هیچ پایه و اساسی ندارد.

وی ادامه داد: اول از همه ما باید از همه ارگان‌ها و نیروهای امنیتی و انتظامی تشکر کنیم که در یک زمان کوتاه اقدامات بسیار خوبی انجام دادند. البته کار بزرگتر را مردم انجام دادند که در سراسر کشور بصورت میلیونی به میدان آمدند و مخالفت خود را با اینگونه روش ها و تخریب‌ها اعلام کردند. طبیعی است که چنین اقداماتی اقتدار کشور، مردم و نظام ما را می‌رساند و از طرف دیگر در مقابل دشمنان ما منفعل شدند و مواردی را می‌گویند و موضع ما در قبال این اظهارات روشن است و ما کشورها را در این نوع شرایط خوب می‌شناسیم و مراودات خود را نیز بر همین اساس تنظیم می‌کنیم. 

بحث تبادل زندانی ها بسته نیست

واعظی در پاسخ به سوالی درباره درخواست رئیس جمهور فرانسه پیرامون بازگرداندن دو زندانی فرانسوی در ایران، گفت: اگر رئیس جمهور فرانسه تبادل فرانسوی‌هایی که در ایران بازداشت هستند را خواستار است، باید مراحلش در قوه قضائیه طی شود، وقتی مراحل طی شد، ما باید بگوییم نتیجه اش چه هست و به آن‌ها منتقل کنیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به اینکه بحث تبادل زندانی‌ها چیز جدیدی نیست و در چهل سال گذشته با کشورهای مختلف انجام شده است، اظهار داشت: موضوع تبادل زندانیان با هیچ کشوری بسته نیست، اما به این معنی نیست که اگر کسی در جایی خلاف کرد، قوه قضائیه به آن رسیدگی نکند.

واعظی، درباره کم و کیف سفر رئیس جمهور به ژاپن هم گفت: دعوت رسمی بعد از سفر آقای آبه شینزو به تهران مطرح شد؛ همچنین، چون ایران به اجلاسی در مالزی دعوت شده است، اعلام کرده ایم بعد از این سفر اگر شرایط آماده باشد، آمادگی داریم به ژاپن سفر کنیم؛ الان احتمالا فرستاده ویژه ژاپن در تهران است و اگر هماهنگی‌ها انجام شود این سفر اواخر هفته آینده صورت می‌گیرد.

رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در این سفر پیام خاصی فرستاده می‌شود؟ گفت: پیغام خاصی نیست و تنها یک سفر دوجانبه است.

یک ماه زمان زیادی برای گشایش در برجام و حل مسئله FATF است

واعظی در پاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین درباره برنامه دولت در یک ماه باقی مانده تا ضرب الاجل FATF  برای تفاهم با مجمع تشخیص و همچنین حل بن بست موجود در برجام تا گام بعدی، گفت: زمان یک ماه برای برجام زمان نسبتا زیادی است که باقیمانده است، اما کارها در حال انجام است؛ اما درباره زمان باقیمانده برای لوایح FATF با مجلس شورای اسلامی دراین زمینه در تعامل هستیم و لایحه ای هم در مجمع تشخیص مصلحت نظام در دست بررسی است که امیدواریم در این شرایط خاص مجلس و مجمع به این مساله نگاهی داشته باشند که مشکل حل شود.

در ماجرای ماهشهر به مردم و نیروی انتظامی شلیک شد

رئیس دفتر رئیس جمهور درباره جزئیات اتفاقات نیزارهای ماهشهر گفت: بر اساس تصاویری که از این اتفاقات موجود است عده ای مسلح به نیروی انتظامی و مردم تیراندازی می کردند که این کار خیلی عجیبی است.

وی افزود: در ماهشهر و عسلویه شاهد بودیم که اینها سنگربندی کرده بودند و اسلحه داشتند که این موضوع عجیبی بود؛ عده ای از کشته ها هم توسط همین ها انجام شده است.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور همچنین در پاسخ به پرسشی درباره گزینه پیشنهادی رئیس جمهوری برای وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد گفت: جانشین حجتی هنوز مشخص نشده است و بین افراد مختلف بررسی می کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.