شواهد نشان می‌دهد درگیری‌های شب گذشته نزدیک پارلمان لبنان برنامه‌ریزی شده بود و هدف از آن رسیدن به مرحله هرج‌ومرج و منحرف کردن روند تظاهرات است.

العالم: درگیری‌های شب گذشته در بیروت برنامه‌ریزی‌ شده بود

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، بار دیگر در ساعات پایانی شب گذشته نیروهای امنیتی لبنان با معترضانی درگیر شدند که تلاش کردند دوباره به ساختمان پارلمان در مرکز بیروت، پایتخت لبنان یورش ببرند. این دومین تلاش معترضان پس از تلاش اول آن‌ها برای یورش به پارلمان بود که عصر دیروز آغاز شد و پلیس پارلمان با آن مقابله و شماری از مهاجمان را بازداشت کرد.

مصطفی الربیعی، گزارشگر العالم گفت: با تلاش دوباره شماری از معترضان برای یورش به ساختمان مجلس نمایندگان و مقابله نیروهای امنیتی با آنها، مرکز بیروت ساعات پرالتهابی را سپری کرد. به دنبال آن درگیری‌هایی رخ داد که باعث شد شماری مصدوم و برخی دچار تنگی نفس شوند.

اظهارات کارشناسان و اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد این رویدادها برنامه ریزی شده و هدف آن رسیدن به مرحله هرج و مرج و یورش به پارلمان بود. برخی فعالان و منابعی از تظاهرکنندگان گفتند شماری از افراد نفوذی تلاش می‌کنند با درگیری با نیروهای امنیتی و آسیب رساندن به زیرساخت‌ها تظاهرات را از مسیر خود خارج کنند، به طوریکه شماری از تظاهرکنندگان برخی دارایی‌های عمومی و خصوصی را تخریب و به تعدادی از مغازه‌ها در منطقه حمله کردند.

در دیگر مناطق لبنان به ویژه در شمال، صیدا در جنوب و بقاع غربی هم شماری از معترضان برخی راه‌ها و خیابان‌های اصلی را بستند. برخی مسئولان لبنانی گفتند معترضان خیابان ریاض الصلح در صیدا نزدیک مسجد الزعتری را بستند و همچنین برای برپایی تحصن در چهار راه ایلیا در این شهر فراخوان داده شد.

معترضان در شهر طرابلس نیز مسیر شرقی جاده بین المللی میان طرابلس و بیروت را بستند و میدان السلام در ورودی جنوبی طرابلس هم بسته شد. معترضان همچنین جاده بین المللی در میدان ببنین - العبده در ورودی جنوبی استان عکار، شمال لبنان را بستند. معترضان در بقاع غربی نیز با آتش زدن لاستیک خودروها چهار راه جب جنین- کامد اللوز را بستند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.