معاون ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی گفت: این استان به لحاظ برخورداری از کانون های فرهنگی و هنری مساجد، رتبه اول را در کشور دارد و ۹۰ هزار نفر عضو این کانون ها در استان هستند.

رتبه اول خراسان رضوی در داشتن کانون های فرهنگی و هنری مساجد در کشور

به گزارش قدس آنلاین، معاون ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی در جلسه توجیهی طرح "فهما" در جمع مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان بردسکن گفت:  در این استان یک هزار و ۸۰۸ کانون وجود دارد که هزار و ۳۶ مورد آن در سطح روستاها فعالیت دارند.

 حجت الاسلام رحیم ولی زاده افزود: ۲۶ کانون فرهنگی هنری مساجد نیز در مناطق عشایری استان راه اندازی شده است و خوشبختانه خراسان رضوی به لحاظ تعداد کانون های فرهنگی هنری مساجد در کشور  رتبه اول را دارا است.

وی بیان کرد: کانون های این استان در فعالیت ها و با اجرای ۱۶ هزار و ۴۰۰ برنامه در حوزه اوقات فراغت، جایگاه اول کشور را به خودش اختصاص داده است.

حجت الاسلام ولی زاده اظهار کرد: در سال جاری مجوز هیچ کانون جدیدی در استان صادر نمی شود و  از سال آینده مجوزهای جدید برای تاسیس کانون ها را صادر خواهیم کرد.

 معاون ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی به اجرای طرح فهما در استان اشاره کرد و گفت: نزدیک به یک سال است که نظام فعالیتی کانون های فرهنگی هنری مساجد در کشور تغییر پیدا کرده و این مهم در خراسان رضوی ۲۵ دی ماه همزمان با سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س)  به عنوان پایتخت فهما معرفی خواهد شد.

وی بیان داشت: فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد در ۸ شاخص در حوزه قرآن و عترت، فضای مجازی، اوقات فراغت، کتاب و کتابخوانی، خلاقیت و نوآوری و دیگر مباحث فرهنگی در طرح فهما ثبت و تخصیص هر گونه اعتبار و یا تجهیزات براساس فعالیت های انجام شده در طرح فهما به کانون ها اختصاص داده می شود.

 حجت الاسلام رحیم ولی زاده با بیان اینکه طی سال جاری ۷۰۰ میلیون تومان تجهیزات برای کانون ها خریداری شده است، افزود: از مجموع کانون های فرهنگی هنری مساجد استان، بیش از ۵۰ درصد آن به لحاظ تجهیزات وضعیت مناسبی دارند و تنها برخی از کانون ها که قدمت آنها به سال ۷۲ برمی گردد نیاز است که به لحاظ تجهیزات به روز رسانی شوند.

 وی عنوان کرد: طبق برنامه پنجم توسعه می بایست ۲۵ درصد از مساجد کل کشور کانون فرهنگی هنری داشته باشند که خوشبختانه این رقم در خراسان رضوی بالای ۳۰ درصد است.

منبع: صداوسیما 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.