معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین استان خراسان رضوی گفت: بالغ بر ۴هزار خانه مسافر غیر مجاز در سطح شهر مشهد وجود دارد که نسبت به شناسایی آنها اقدامات و فعالیت های مختلف در دستور کار قرار گرفته است.

فعالیت ۴هزار خانه مسافر غیرمجاز در مشهد /احداث و دریافت مجوز۳۰۰ هتل در مشهد

محمد صادق براتی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: اگرچه در لایحه بودجه سال ۹۹، بودجه زیارت عنوان نشده است اما از  نمایندگان  خراسان رضوی در مجلس  شورای اسلامی انتظار می رود برای احیای این ردیف بودجه تلاش کنند.

وی با بیان اینکه  از طرفی بودجه زیارت امسال نیز علی رغم گذشت ۹ماه از سال هنوز پرداخت نشده است، افزود: ۳۰۰هتل در سطح شهر مشهد در حال احداث و دریافت مجوز هستند.

براتی با اشاره به اینکه با هرگونه تخلف در ارائه خدمات به زائران برخورد جدی و قاطع صورت خواهد گرفت، تصریح کرد: یکی از موارد مهمی که همیشه مورد توجه بوده وهنوز نیز مسائل و مشکلات متعددی را برای زائران به همراه دارد، وجود خانه مسافرهای غیرمجاز بویژه  در خیابان های مجاور حرم مطهر رضوی است که طرح ویژه ای برای برخورد با این پدیده  و جلوگیری از فعالیت آنها در نظر گرفته شده است.

 وی با بیان این مطلب که زائران رضوی در هنگام اقامت در یک مرکز به مجوزهای آن و همچنین نرخنامه معتبر اتحادیه مربوطه توجه داشته باشند، افزود: سال گذشته بالغ بر ۳۶۰۰خانه مسافر غیر مجاز و بدون مجوزدر سطح شهر مشهد شناسایی شدند که اخطارهای لازم در مورد دریافت مجوز و رعایت استاندارد های لازم به آنها ارائه شد که تقریبا تمامی این خانه مسافرها نسبت به دریافت مجوزو استانداردهای تعیین شده اقدام کردند.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری خراسان رضوی افزود: برآورد و پیش بینی ما این است که هنوز بالغ بر ۴هزار خانه مسافر غیر مجاز در سطح شهر مشهد وجود دارد که نسبت به شناسایی آنها اقدامات و فعالیت های مختلف در دستور کار قرار گرفته است.

وی در مورد اینکه آیا در سال ۱۳۹۹خانه مسافرهای غیرمجاز در سطح شهر مشهد وجود نخواهند داشت، تصریح کرد:  نمی توان به طور کامل ادعا کرد که این موضوع از بین خواهد رفت، زیرا شرایط اقتصادی به گونه ای شده است که خانه مسافرهای غیرمجاز به صورت قارچ گونه در حال ایجاد هستند ولی دغدغه ما این است که هرکسی از مجاوران امام رئوف قصد اسکان زائران را دارد باید ابتدا استانداردهای لازم را رعایت کند و با دریافت مجوز به زائران خدمتگذاری کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.