وزیر آموزش و پرورش گفت: بودجه این وزارتخانه در لایحه پیشنهادی سال ۱۳۹۹ معادل ۲۳ درصد افزایش دارد که در صورت تصویب نیز قادر به پرداخت معوقات نیستیم.

بودجه آموزش و پرورش در لایحه سال ۹۹ معادل ۲۳ درصد افزایش دارد

به گزارش قدس آنلاین، محسن حاجی‌میرزایی در بازدید از دبستان باقریه در منطقه تبادکان مشهد افزود: تلاش می‌کنیم به تدریج چالش‌ها را پشت سر بگذاریم و در پی کاهش معوقات معلمان هستیم اما باید در نظر داشته باشیم کشور در شرایط سختی قرار دارد و در همین وضعیت باید به دنبال بهبود کیفیت کار در آموزش و پرورش نیز باشیم.

وی با بیان اینکه چندین استان کشور به رغم تعداد بسیار دانش‌آموز، سرانه فضای آموزشی کمتر از متوسط کشوری دارند ادامه داد: تمرکز برنامه‌ریزی در این زمینه رساندن این سرانه به رقم میانگین کشوری است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: با افکار، اندیشه‌ها و تلاش معلمان که سرمایه اصلی آموزش و پرورش هستند می‌توان حرکت‌های بزرگی انجام داد و نسلی را تربیت کرد که در آینده برای کشور مفید باشد.

حاجی‌میرزایی افزود: در سال‌های گذشته مشکلات آموزش و پرورش را به جای حل کردن، حمل کرده‌ایم و در دوره‌های مختلف با آن درگیر بوده‌ایم.

وی ادامه داد: آثار نقایصی که امروز در سطوح مختلف آموزش و پرورش وجود دارد می‌تواند تهدید جدی برای نظام تعلیم و تربیت باشد و تنها تلاش و همت معلمان است که اندکی از اثرات مشکلات و تنگناها را کاهش می‌دهد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: مدرسه باید یک عنصر زنده در محلات و در ارتباط عمیق با جامعه پیرامون خود باشد و با جامعه اطراف خود ارتباط تنگاتنگ داشته باشد.

وی افزود: آموزش و پرورش هنگامی در جایگاه اصلی خود قرار می‌گیرد که مدرسه کانون یادگیری و عرصه‌ای برای ارتباط نزدیک با خانواده و محیط باشد و در مجموع باید تعلیم و تربیت را به یک عنصر کارکردی تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: روحیه سرزندگی و خلاقانه معلمان بهترین نیرو برای رشد تعلیم و تربیت است و آموزش و پرورش بدون همراهی و اندیشه معلمان توان چیره شدن بر مشکلات خود را ندارد.

حاجی میرزایی از پنجشنبه شب به مشهد سفر کرده و شرکت در اجلاس مدیران کل آموزش و پرورش استان‌های سراسر کشور و اجلاس سالانه ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش از جمله برنامه‌های وی در سفر ۲ روزه به این کلانشهر است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.