راست می‌گویند که خبرهای تلخ، زود پخش می‌شود؛ مثل همین خبری که صبح جمعه همه‌ ما را به سیل اشک و آه و درد و داغ پیوند زد ...

زیارت قبول سردار

 حسین رسول‌زاده/

 راست می‌گویند که خبرهای تلخ، زود پخش می‌شود؛ مثل همین خبری که صبح جمعه همه‌ ما را به سیل اشک و آه و درد و داغ پیوند زد ...

خبر که آوار می‌شود روی سرم، دستی می‌آید و پرتم می‌کند به سه سال قبل؛ به صبح زمستانی دی ‌ماه ۹۵ که در صحن آفتابی روضه منوره گرم دیدار و تماشا بودیم. ۲۶ دی‌ ماه دو سال قبل، میهمانی از راه‌های دور و دراز بازگشته بود و گرد سفر نتکانده، آمده بود تا خانه خورشید را غبارروبی کند.

آیین غبارروبی روضه منوره حضرت رضا(ع) در آن صبح سرد زمستانی، یک میهمان ویژه داشت؛ مردی که ایستاده زیارت‌نامه خواند و ایستاده اشک ریخت؛ و ننشست جز هنگامی که به نماز ایستاده بود. یادم می‌آید جایی خوانده‌ام که «در عشق دو رکعت است که وضوی آن درست نیابد الا به خون».

برمی‌گردم و کاغذهای رنگ و رورفته را ورق می‌زنم و سطرهایی را پیدا می‌کنم که خبر آن روز را در خودش نگه داشته است. حالا در صبح سرد دی ماه ۹۸، بازخوانی آن سطرها، گرمم می‌کند:

«آیین غبارروبی امروز روضه منوره رضوی یک میهمان ویژه داشت. مردی که این روزها آوازه سلحشوری‌هایش از شام تا کربلا پیچیده و نامش مایه رجای مسلمانان و خوف دشمنان اسلام شده است.

مراسم غبارروبی مضجع نورانی حضرت رضا(ع) صبح امروز با حضور تولیت آستان قدس رضوی و جمعی از علما و طلاب حوزه علمیه، ۷۰ نفر از ائمه جمعه استان‌های خراسان، خانواده معزز شهدا و مدیران استانی و آستان قدس رضوی در فضایی سرشار از معنویت برگزار شد.

هنوز دقایقی به آغاز مراسم باقی مانده بود که سردار قاسم سلیمانی همراه تولیت آستان قدس رضوی به محل برگزاری مراسم وارد شدند.

حضور فرمانده رشید سپاه اسلام در این آیین، با استقبال گرم علما، ائمه جمعه و خدام روبه‌رو شد و پس از لحظاتی، مراسم با حضور فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آغاز شد.

مراسم مثل همیشه با طنین کلام وحی آغاز شد و با قرائت زیارت امین‌الله و ذکر توسل به ساحت قدسی ائمه اطهار(ع) به ویژه حضرت ثامن‌الحجج(ع) و صدیقه طاهره(س) ادامه یافت.

حاج قاسم در تمام طول برگزاری مراسم مثل همیشه متین و آرام در گوشه‌ای از روضه منوره حضرت رضا(ع) ایستاده بود و رو به مشبک‌های ضریح، زیارت‌نامه می‌خواند و همنوا با ذاکران اهل بیت(ع) اشک می‌ریخت. وقتی هم که فرصتی پیدا شد، کنار ضریح آمد، پنجه در پنجره‌های آفتاب انداخت و دل و جان به انوار آستان رضوان سپرد.

فرمانده سپاهیان اسلام امروز به پابوسی امام رئوفی آمده بود که سیره‌اش سرلوحه تمامی رزمندگان مسیر حق علیه باطل در ادوار تاریخ بوده است؛ امامی که ولی امر مسلمین جهان، پیام فراز و نشیب‌های زندگی مطهرش را در یک عبارت خلاصه کرد: «مبارزه‌ دائمی خستگی‌ناپذیر».

حضور سردار سلیمانی در این مراسم و تمسک به آستان مقدس رضوی نیز تجدید میثاق یکی از فرماندهان رزمندگان حریم اهل بیت(ع) با امامشان بود.

امروز سردار تنها به مشهد شهود آمد؛ اما انگار هزاران رزمنده شهید مدافع حرم و حریم اسلام و میلیون‌ها سینه مالامال از عشق به امام مهربانی‌ها در عراق، سوریه، یمن و دیگر اراضی سرزمین اسلام، همقدم با قدم‌های فرمانده‌شان به آستان حضرت شمس الشموس(ع) مشرف شده بودند و در میانه نگاه‌ها و نجواهای سردار، زیارت می‌کردند ...

زیارتت قبول سردار».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.