یزد - مدیر کل انتقال خون استان یزد گفت: تاکنون پنج شهروند یزدی و دو شهروند هرمزگانی (مجموعا ۷ نفر) دارای گروه خونی نادر O بمبئی و پی . ان .یو .ال .ل ،(P NULL ) توسط این اداره کل شناسایی شده اند.

شناسایی ۷ نفر با گروه های خونی نادر در یزد

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازروابط عمومی انتقال خون یزد، دکتر نقی تقوایی با بیان این خبر اظهراداشت : تاکنون پنج شهروند یزدی و دو شهروند هرمزگانی (مجموعا ۷ نفر) دارای گروه خونی نادر او بمبئی و پی . ان .یو .ال .ل ،(P NULL ) ، توسط این اداره کل شناسایی شدند.

و ی در ادامه به روایت اهدای خون اهداکننده خون نادر که باعث نجات جان دیگری شد پرداخت و افزود: خانم رمضان پور در اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ برای عمل جراحی به بیمارستان شهدای کارگر یزد مراجعه نموده و پس از آزمایش های به عمل آمده بر روی گروه خونی وی مشخص می شود که گروه خونی او با هیچ کدام از گروه های خونی سازگاری نداشته و برای شناسایی، نمونه گروه خونی خانم رمضان پور به انتقال خون یزد ارسال گردید

تقوایی تصریح کرد: پس از آزمایش های انجام گرفته، مشخص شد که گروه خونی وی از گروه های خونی خیلی نادر می باشد و پس از ارسال نمونه برای آزمایشگاه تخصصی سازمان انتقال خون در تهران مشخص شد که گروه خونی او مثبت پی . ان .یو .ال .ل ،(P NULL ) می باشد که از هر ۱۰ هزار نفر یا بیشتر یک نفر دارای این نوع گروه خونی  هست که تا بحال تعداد نفرات شناسایی شده با این گروه خونی در ایران انگشت شمار هستند و پس از آن لوح آموزشی و پلاک شناسایی به وی اهدا گردید.

نجات جان هموطن هرمزگانی با گروه خونی نادر

مدیر کل انتقال خون استان ادامه داد : در خرداد ماه ۱۳۹۷ محمد علیدادی از استان هرمزگان در بیمارستان افشار یزد برای عمل جراحی قلب بستری شد و پس از آزمایش های به عمل آمده بر روی گروه خونی وی مشخص می شود که گروه خونی او با هیچ کدام از گروه های خونی سازگاری نداشته و برای شناسایی، نمونه گروه خونی وی به انتقال خون یزد ارسال گردید که پس از آزمایش های متعدد، مشخص شد که از گروه های خونی خیلی نادر می باشد و پس از ارسال نمونه برای آزمایشگاه تخصصی سازمان انتقال خون در تهران مشخص شد که گروه خونی او مثبت و از زیر گروه های پی  است .

وی افزود: با توجه به اینکه در سال ۱۳۹۶ خانم رمضان پور با گروه خون خیلی نادر او مثبت پی . ان .یو .ال .ل ،(P NULL ) توسط این اداره کل شناسایی شده بود، با فراخوان و اهدای خون وی و همچنین با هماهنگی های انجام شده توسط اداره کل انتقال خون یزد با سازمان انتقال خون کشور و ارسال یک کیسه با مشخصات مشابه گروه خونی پی . ان .یو .ال .ل ،(P NULL ) از بانک ملی خون های نادر، جمعاً دو کیسه خون برای نجات جان بیمار جهت جراحی آماده شد.

عمل جراحی بیمار با موفقیت انجام شد و با اهدای یک کیسه خون و ارسال یک کیسه از بانک ملی خون های نادر جان وی نجات یافت.

انهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.