ترامپ در حالی در جدیدترین تهدید خود مدعی شده است که مراکز فرهنگی ایران را هدف قرار خواهد که این تهدید او واکنش‌های بسیار زیادی را در خاک ایالات متحده و در داخل ایران به دنبال داشته است...

حمله به مراکز فرهنگی ایران ترامپ را به یک هیولا تبدیل خواهد کرد/ از بین بردن اماکن فرهنگی جنایت جنگی است

به گزارش خبرنگار بین‌الملل قدس آنلاین؛ تنها ۲۴ ساعت پس از ادعای دونالد ترامپ مبنی بر اینکه آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیست، رئیس جمهور ایالات متحده شنبه شب بار دیگر تهدید کرد در صورتی که ایران به دنبال گرفتن انتقام ترور سپهبد قاسم سلیمانی باشد آمادگی حمله به "۵۲ مرکز ایرانی" را دارد.

ترامپ روز شنبه در رشته توئیتی بار دیگر ایران را تهدید کرد و مدعی شد: "ایران با جسارت زیاد در مورد هدف قرار دادن برخی دارایی‌های ایالات متحده به عنوان انتقام جویی صحبت می‌کند." "اجازه بدهید این به عنوان یک هشدار باشد که اگر ایران به هر فرد آمریکایی یا مراکز و پایگاه‌های آمریکا حمله کند، ما ۵۲ مرکز ایرانی را - که برای ایران از سطح بالایی از اهمیت برخوردار هستند- به نمایندگی از ۵۲ گروگان آمریکایی که سالها پیش توسط ایران به گروگان گرفته شده بودند را هدف قرار خواهیم داد. ایالات متحده آمریکا تحمل تهدیدی دیگر را نخواهد داشت."

این در حالی است که ترامپ در سخنرانی روز جمعه  و در پی ترور قاسم سلیمانی اعلام کرده بود که "آمریکا یک ملت  خواهان صلح است و گفت دولت آمریکا محکم است متعهد به برقراری صلح و هماهنگی بین‌المللی جهان است."

به گفته مفسران  و فعالان ضد جنگ توییت‌های شنبه شب ترامپ یک بار دیگر دروغگو بودن ترامپ را که مدعی تلاش برای جلوگیری از جنگ با ایران بود، نشان می‌دهد.

این ادعای ترامپ پس از آن مطرح شد که حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم  انقلاب اسلامی ایران در پی حمله بامداد جمعه هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی به خودروی حامل سردار قاسم سلیمانی، یکی از فرماندهان ارشد نظامی ایران و همراهانشان در بغداد که به شهادت ایشان و همراهانشان منجر شد در پیامی قول دادند که انتقام سختی در انتظار جنایتکارانی خواهد بود که دستشان به خون ایشان و دیگر شهدای این حادثه آلوده شده است.حسن روحانی رئیس جمهور ایران نیز روز شنبه در اظهارنظری گفت: ایالات متحده مرتکب "یک اشتباه بزرگ" شده است و بدون تردید ، مردم ایران انتقام این عمل جنایتکارانه هولناک خواهند گرفت."

ترامپ در حالی در جدیدترین تهدید خود مدعی شده است که مراکز فرهنگی ایران را هدف قرار خواهد که این تهدید او واکنش‌های بسیار زیادی را در خاک ایالات متحده و در داخل ایران به دنبال داشته است.

جرمی اسکهیل نویسنده و منتقد آمریکایی و ویراستار موسسه اینترسپت و نویسنده کتاب (بلک واتر؛ ظهور قدرتمندترین ارتش مزدور جهان) در واکنش به توئیت ترامپ نوشت: ایالات متحده آمریکا بیش از ۶ دهه است که اقدام به ترور در عراق و ایران کرده است.کودتا، تهاجم، بمب گذاری، تحریم، پشتیبانی از استبداد و جوخه‌های مرگ از جمله اقدامات آمریکا علیه این کشورها بوده است. ترامپ اکنون قصد خود را برای ارتکاب جنایات جنگی بیشتر بروز می‌دهد؛ این لکه ننگ وحشتناکی برای ایالات متحده است که هیچ وقت رئیس جمهورش مسئولیت جنایات گسترده اقتصادی و جنگی را که تاکنون مرتکب شده اند بر عهده نگرفته است.

«کریس مورفی» سناتور دموکرات آمریکایی هم در واکنش به توئیت تهدید آمیز رئیس جمهور این کشور درباره حمله به ایران گفت: "حمله به مراکز فرهنگی یک جنایت جنگی است."

مورفی افزود: "هدف قرار دادن غیرنظامیان و مراکز فراهنگی همان اقدامی است که تروریست‌ها انجام می دهند. این یک جنایت جنگی است."

به گفته این سناتور ایالت کنتیکت آمریکا، "ترامپ خود را درگیر گزینه جنگی می کند. این جنگی است که کاملاً بدست خود او ساخته شده است. جنگی که هزاران آمریکایی را به کشتن می‌دهد. کنگره باید او را متوقف کند."

الکساندریا اوکاسیو-کورتز نماینده دموکرات با انتقاد از توئیت رئیس جمهور آمریکا، گفت: "این یک جنایت جنگی است. تهدید به هدف قرار دادن و کشتن خانواده‌های بی گناه، زنان و کودکان - که همان کاری است که شما با هدف قرار دادن اماکن فرهنگی انجام می‌دهید - شما را سرسخت و استراتژیست نشان نمی‌دهد بلکه شما را به یک هیولا تبدیل می‌کند."

نیلو تبریزی خبرنگار نیویورک تایمز نیز از دیگر افرادی است که به این ادعای ترامپ پاسخ داده استف تبریزی می‌نویسد:"منظور او از مراکزی که برای «فرهنگ ایرانی» مهم هستند چیست؟ تخریب عمدی مکانهای فرهنگی طبق قطعنامه ۲۳۴۷ سازمان ملل متحد یک جنایت جنگی محسوب می‌شود.

رایان کاستلو یکی از اعضای شورای ملی ایرانیان آمریکا نیز در این باره می‌نویسد: ترامپ هرگز مناسب ریاست جمهوری آمریکا نبود - در میان بحرانی که خودش آفریده آشکارا مردم ایران را به جنایات جنگی تهدید می‌کند. کنگره نه تنها باید جلوی اورا بگیرد بلکه باید او را از مقام خود اخراج کند.

لازم به ذکر است که براساس قوانین بین المللی،از بین بردن اماکن فرهنگی در جریان درگیری های مسلحانه می تواند یک جنایت جنگی محسوب شود.

قطعنامه ۲۳۴۷ سازمان ملل متحد "تخریب غیرقانونی میراث فرهنگی، از جمله تخریب اماکن مذهبی و آثار باستانی و غارت و قاچاق املاک فرهنگی از اماکن باستانی، موزه‌ها، کتابخانه‌ها، بایگانی‌ها و سایر مناطق را محکوم می‌کند.

و طبق پروتکل اول کنوانسیون های ژنو ارتکاب هر عملی علیه آثار تاریخی ، آثار هنری یا اماکن مذهبی که میراث فرهنگی یا معنوی مردم را تشکیل می دهند ممنوع است.

البته دفترچه راهنمای جنگ قانون وزارت دفاع آمریکا  که احتمالاً ترامپ از آن بی خبر است با یک بار هم آن را نخوانده -  نیز در این زمینه و در مورد "حمایت از اموال و اماکن فرهنگی" به طور مفصل توضیح داده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    0 0
    ما اگر بخواهیم خون تک تک ایرانی هایی که به وسیله امریکا به خاک کشیده شد بگیریم که کل ایالات متحد با خاک باید یکسان بشه...