وزیر خارجه پاکستان در واکنش به تهدیدات توئیتری اخیر دونالد ترامپ علیه ایران اعلام کرد اسلام آباد اجازه نمی‌دهد از خاکش برای تهدید کشورهای دیگر استفاده شود.

پاکستان: اجازه نمی‌دهیم از خاک ما برای تهدید کشورهای دیگر استفاده شود

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، به نقل از پایگاه اینترنتی‌ای ان ایی، شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان با اشاره به تنش‌های ایجاد شده پس از اقدام آمریکا در ترور سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس، اعلام کرد اسلام آباد نه اجازه استفاده از خاکش را برای حمله به کشور دیگری را می‌دهد و نه در تنش‌های منطقه مشارکت می‌کند.

او شب گذشته در گفت و گوی تلفنی با وزرای خارجه ایران، امارات متحده عربی، عربستان و ترکیه بار دیگر بر مواضع اسلام آباد بر جلوگیری از تشدید تنش‌ها در منطقه و حفظ صلح و ثبات تاکید کرد.

وزارت امور خارجه پاکستان نیز با انتشار بیانیه‌ای ضمن تاکید بر جلوگیری از تشدید تنش‌ها در خاورمیانه خواستار خویشتنداری طرفین و اجتناب از درگیری شد.

قریشی پیشتر ضمن تماس با مقامات سازمان ملل، خواستار گوشزد قوانین بین المللی به عامل ایجاد تنش و برهم زننده صلح در منطقه شد.

آمریکا بامداد روز جمعه با حمله هوایی به فرودگاه بغداد سردار سپهبد قاسم سلیمانی و ۱۰ تن دیگر از جمله ابومهدی المهندس، فرمانده نیروهای بسیج مردمی عراق را به شهادت رساند. دونالد ترامپ در یک کنفرانس خبری رسما اعلام کرد به دستور مستقیم او عملیات ترور سردار سلیمانی انجام شده است. آمریکا مدعی است ترور سردار سلیمانی یک اقدام پیشگیرانه برای جلوگیری از درگیری نظامی و محافظت از نیروها و منافع خود در منطقه بوده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.