بندرعباس- اگرچه با وقوع سیل در استان‌های هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان سیل کمک‌های مردمی برای تهیه مواد غذایی و امکانات اولیه به سمت این استان‌ها گسیل شد اما نیازهای مردم سیل‌زده مانند مشکلاتی که برای دانش آموزان به وجود آمده متفاوت و هم چنان نیازمند همدلی است .

قلم و دفتر دو هزار دانش‌آموز  هرمزگانی را سیل برد

قدس آنلاین-گروه استان ها: طبق اعلام اداره کل آموزش‌وپرورش هرمزگان کلاس‌های درس دانش آموزان مناطق سیل‌زده شهرستان جاسک از روز شنبه ۲۸ دی‌ماه دایر شده و به حالت عادی برگشته است اما واقعیت این است که امکانات دانش آموزان حاضرشده در مدارس و بر سر کلاس‌ها چندان هم عادی نیست.

مدیرکل آموزش‌وپرورش هرمزگان در این رابطه می‌گوید: با ورود آب و گل به منازل مردم در شهرستان جاسک، کتاب و نوشت‌افزار حدود ۲ هزار نفر از  دانش آموزان این منطقه از بین رفته است.
موسی دادی زاده سرخایی بابیان اینکه درسیل جاسک ۱۵ کلاس درس تخریب و۵۲ کلاس نیز آسیب جدی واردشده است اظهار می‌کند: سقف برخی مدرسه‌های آسیب‌دیده نیاز به بازسازی دارند و برخی مدرسه‌ها نیز نیازمند مقاوم‌سازی و رنگ‌آمیزی هستند.

مشق مهربانی

مدیرکل آموزش‌وپرورش هرمزگان در خصوص تأمین نیازهای دانش آموزان و برقراری کلاس‌های درس عنوان می‌کند: با تلاش‌های صورت گرفته و هماهنگی‌های انجام‌شده از روز شنبه کلاس‌های درس دانش آموزان با برپایی ۱۵ چادر در روستاهای سیل‌زده برقرارشده است.

موسی دادی زاده در خصوص تهیه کتاب و نوشت‌افزار موردنیاز دانش آموزان مناطق سیل‌زده نیز ابراز می‌کند: کتاب‌های درسی و نوشت افزاز در میان دانش آموزان توزیع‌شده و برخی از کتاب‌های درسی نیز قرار است از طریق وزارت آموزش‌وپرورش ارسال شود.

وی عنوان می‌کند: در همین راستا طرح پویش مهربانی در مدرسه‌های هرمزگان نیز به راه افتاده است تا دانش آموزان با تمرین مشق نوع‌دوستی و گذشت، به همکلاسی‌های خود در مناطق سیل‌زده کمک کنند.

دادی زاده با اشاره به کمک‌های دانش‌آموزی استان و خیران به دانش آموزان سیل‌زده جاسک  بیان می‌کند: اگرچه در همین راستا نخستین محموله در بین دانش آموزان توزیع‌شده است اما کافی نیست.

وی یادآور می‌شود: کادر آموزشی نیز تلاش دارد تا با برگزاری کلاس‌های فوق‌برنامه در روزهای پنج‌شنبه و جمعه، یک هفته تعطیلی مدارس مناطق سیل‌زده و عقب‌ماندگی درسی دانش آموزان تا حدودی جبران کند.

مدارس سیل‌زده چشم‌انتظار مشارکت خیران

سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان  نیز بابیان اینکه سیلاب ۲۸۰ میلیارد ریال به فضای آموزشی شهرستان جاسک خسارت زده است می‌گوید: از مجموع ۵۷ مدرسه خسارت زده جاسک در سیل اخیر، ۲۲ مدرسه متشکل از ۵۴ کلاس درس خسارت جدی دیده‌اند.

سید فخرالدین هاشمی عنوان می‌کند: در حال حاضر ۳۵ مدرسه شامل ۷۶ کلاس درس نیز نیاز به مرمت و بازسازی دارد.

سرپرست نوسازی مدارس هرمزگان با اشاره به این موضوع که در اثر سیل، تجهیزات بسیاری از این مدارس نیز از بین رفته است می‌افزاید:  برای جبران کمبودها و تخریب‌های حادث‌شده نیاز به همدلی و همراهی مردم ایران و خیران داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.