خراسان شمالی- رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی گفت: دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان، امسال ۲۳ مقام ورزشی و فرهنگی در سطح ملی به دست آورده‌اند.

دانش‌آموزان استثنایی خراسان شمالی ۲۳ مقام ملی کسب کردند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان شمالی، علی متقیان اظهار داشت: دانش آموزان با نیازهای ویژه، ظرفیت ها و توانمندی های بالایی در زمینه فعالیت های ورزشی دارند این در حالی است که با کمبود فضای ورزشی و معلم تربیت بدنی روبه رو هستیم.

وی افزود: اکنون یک فضای ورزشی در اختیار دانش آموزان با نیازهای ویژه استان است و هفت نفر معلم در این زمینه به صورت تخصصی نسبت به فعالیت های ورزشی این دانش آموزان فعالیت دارند.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته، رشته بوچیا، برای دانش آموزان با نیازهای ویژه در مدارس استان راه اندازی شد امسال هم امسال بازی بومی مثل گل بال و شودان برای دانش آموزان نابینایان افزوده شده است.

رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی گفت: برای کمک به فعالیت های ورزشی دانش آموزان استثنایی، برنامه هایی از جمله ایجاد فضای ورزشی و  خرید تجهیزات تخصصی در دست پیگیری است.

وی با بیان اینکه زهرا نمازی، دانش‌آموز پایه پنجم شهر بجنورد، گردن‌آویز طلای رقابت‌های کشوری پاراتنیس روی میز را از آن خود کرد افزود: این دانش آموز، به نمایندگی از خراسان شمالی در کلاس ۷ و ۸ این مسابقات شرکت داشت.

متقیان اظهار داشت: در این رقابت ها،  زهرا علی آبادی از بجنورد هم مقام سوم این کلاس را کسب کرد.

وی گفت: امیرحسین گلشنی راد دانش آموز ناشنوای شیروانی هم در وزن منفی ۴۸کیلوگرم، قهرمان چهل و چهارمین دوره مسابقات قهرمانی کشتی ناشنوایان کشور شد و مجوز حضور در مسابقات جهانی را کسب کرد.

رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی اظهار داشت: امیر حسین گلشنی راد  دانش آموز پایه دهم متوسطه است که به صورت تلفیقی در مدارس عادی مشغول به تحصیل بوده و از خدمات آموزشی و توانبخشی اداره آموزش و پرورش استثنایی استان استفاده می کند در رده سنی نوجوانان در مسابقات جهانی مسابقه خواهد داد.

این دانش آموز کم شنوا، سال ۹۴ هم در وزن ۴۷ کیلوگرم و رده سنی نوجوانان با کسب مقام دوم کشوری، موفق به دریافت مدال نقره شده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.