رسانه‌های عربی بعد از شکست سنگین الریان برابر استقلال به انتقاد از عملکرد تیم قطری پرداختند. آنها الریان را تیمی بدون هویت دانستند و از تاکتیک مناسب تیم استقلال نوشتند.

بازتاب شکست سنگین الریان مقابل استقلال در رسانه‌های عربی

به گزارش قدس آنلاین، در یکی از دیدارهای حساس پلی آف لیگ قهرمانان آسیا، الریان در ورزشگاه خانگی خود از استقلال پذیرایی کرد و با 5 گل تن به شکست داد. شکست سنگین الریان آن هم در خانه باعث شد تا انتقادهای زیادی از این تیم مطرح شود. واکنش برخی رسانه‌های عربی را در ادامه می‌خوانیم.

الوطن: شکستی سنگین و تحقیر آمیز؛ به شما امیدی نیست

این روزنامه قطری در واکنش به شکست سنگین الریان نوشت: الریان شکستی تحقیر آمیز را برابر استقلال تجربه کرد. آنها در میدان سردرگم نشان دادند و تیمی بی هویت بودند. الریان با وجود آنکه توپ و میدان را در اختیار داشت اما این مالکیت هیچ فایده‌ای نداشت و نتوانستند موقعیت جدی را روی دروازه استقلال خلق کنند. آنها یک نمایش ضعیف داشتند و خیلی زود از لیگ قهرمانان آسیا حذف شدند.

در ادامه آمده است: سطح فنی بازی متوسط بود و تیم الریان بد شانس بود چرا که با وجود در اختیار داشتن توپ و میدان نتوانست دروازه حریف را باز کند، این درحالی بود که خط حمله حریف فعال تر بود و به خوبی قدر موقعیت هایش را دانست. الریان 58 درصد مالکیت توپ داشت اما این مالکیت هیچ فایده‌ای نداشت و نتوانستند خط دفاعی حریف را اذیت کنند. تاکتیک استقلال مشخص بود. آنها همگی دفاع می کردند تا تیم حریف را جلو بکشد و در ضد حملات کار آنها را تمام کنند و این تاکتیک به خوبی جواب داد.

العاجل: شکست تاریخی الریان برابر استقلال

این سایت عربستانی نوشت: الریان در پلی آف لیگ قهرمانان آسیا شکست سنگینی را متحمل شد و برابر نماینده ایران 5 گل دریافت کرد و نتوانست به مرحله گروهی راه پیدا کند.

تیم الریان توپ و میدان را در اختیار داشت اما نمی توانست خطری جدی خلق کند. الریان در خط دفاعی متزلزل بود و در خط حمله هم برنامه خاصی نداشت و تنها بی محابا حمله می‌کردند بدون آنکه خطر جدی را روی دروازه حریف خلق کنند و همین باعث شد تا شکست سنگین و تحقیر آمیزی را تجربه کنند و نماینده ایران به مرحله گروهی راه پیدا کند. 

سایت کوره: روز غمگین فوتبال قطر

این سایت عربی هم نوشت: فوتبال قطر روز تلخی را تجربه کرد چرا که هم الریان و هم السیلیه برابر حریفان ایرانی خود تن به شکست دادند تا فوتبال قطر تنها دو نماینده در مرحله گروهی داشته باشد.

این سایت عربی در ادامه نوشت: اشتباهات کشنده باعث نابودی الریان در این دیدار شد. شاید بدبین ترین هوادار الریان هم پیش بینی نمی کرد که این تیم با 5 گل برابر استقلال تن به شکست دهد.

نخستین دلیل این شکست سنگین اشتباهات مرگبار بازیکنان الریان بود. خط دفاعی این تیم شب کابوس واری را تجربه کرد. خط دفاعی الریان هم در نیمه نخست و هم در نیمه دوم اشتباهات بدی داشت. دلیل دوم این شکست این بود که بازیکنان الریان به تیم حریف احترام نگذاشتند و آن‌گونه که بایسته و شایسته بود این دیدار را جدی نگرفته بودند و همین باعث شد تا شکست سنگینی را تجربه کنند.

در ادامه آمده است: تجربه بالای استقلال و حضور زیاد این تیم در لیگ قهرمانان آسیا یکی دیگر از دلایل شکست سنگین الریان بود. بازیکنان استقلال تجربه چنین بازی های را دارند. از دیگر دلایل شکست الریان گل خوردن در دقایق بسیار بد بازی بود. الریان هم در نیمه اول و هم در نیمه دوم در همان ابتدا گل دریافت کرد تا شیرازه تیم از هم پاشیده شود.

الریاضیه: شکست سنگینی که الریان را حذف کرد

این روزنامه عربستانی هم نوشت: الریان با شکست سنگینی که برابر استقلال تجربه کرد وداعی زود هنگام با لیگ قهرمانان آسیا داشت. الریان در این دیدار توپ و میدان را در اختیار داشت اما نتوانست خطرات جدی خلق کند و این استقلال بود که از فرصت های خود به خوبی استفاده کرد و به دور بعد صعود کرد.

استقلال با این پیروزی با تیم های الوحده امارات، پلیس هوایی عراق و الاهلی عربستان  همگروه شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.