معاون وزیر خارجه سوریه با بیان اینکه حضور نیروهای ترکیه در خاک سوریه با هدف اشغالگری است، گفت که سوریه دیگر با سال‌های گذشته تفاوت دارد.

فیصل مقداد: سوریه امروز با سال‌های گذشته تفاوت دارد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «فیصل المقداد» معاون وزیرخارجه سوریه در مراسم هفتاد و دومین سالگرد استقلال سریلانکا، اقدامات ترکیه در سوریه را بر خلاف توافقات «سوچی» و «آستانه» دانست.

او به روزنامه الوطن سوریه گفت که نوع رفتار ترکیه همچنین با توافقات بین‌المللی در خصوص پایان بحران در سوریه در تضاد است.

مقداد افزود: «ما هرگونه نقض توافق "آدنا" را محکوم می‌کنیم و حکومت ترکیه به این توافق پایبند نبوده است. توافقی که به ترکیه اجازه نمی‌دهد بدین گونه وارد اراضی سوریه شود.»

این مقام سوریه تأکید کرد که قوانین بین‌المللی به هیچ کشوری اجازه تجاوز، اشغال و اقدامات استعمارگونه علیه کشور دیگری را نمی‌دهد. به گفته وی برافراشتن پرچم و تأسیس مدارس ترکیه مصداق استعمارگری این کشور است و با اهداف اعلامی ترکیه تضاد دارد.

معاون وزیر خارجه سوریه در ادامه تروریست‌های حاضر در ادلب و حلب را «مزدوران» ترکیه دانست که با این کشور هماهنگ هستند.

او به دولت ترکیه هشدار داد که در صورت عدم ممانعت از فعالیت این گروهها، آثار منفی آن گریبانگیر خودش خواهد شد.

فیصل مقداد در پایان تأکید کرد: «سوریه امروز، سوریه دیروز نیست. ارتش به پیشروی خود برای آزادسازی خاک وطن از تروریسم و اشغالگری خارجی ادامه می‌دهد.»

این موضع رسمی دولت سوریه پس از آن صورت گرفت که «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه روز گذشته پس از اعلام کشته شدن چهار نظامی ترکیه و مجروحیت نه تن دیگر گفت که ترکیه به عملیات نظامی خود در سوریه ادامه می‌دهد و مدعی شد که این کشور به زودی به حملات ارتش سوریه علیه نیروهای ترکیه پاسخ خواهد داد.

مرکز «آشتی روسیه» نیز در واکنش به کشته و زخمی شدن نیروهای ارتش ترکیه اعلام کرد که آن‌ها جابه‌جایی خود را به اطلاع روسیه نرسانده بودند و از این رو در تیررس حملات ارتش سوریه قرار گرفته‌اند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.