رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان گفت: خطری که امروزه جامعه را تهدید می‌کند، قطع رابطه نسل جوان با مسجد است لذا باید برنامه‌هایی برای مراقبت از آن تبیین کرد.

قطع رابطه نسل جوان با مسجد، تهدیدی برای جامعه کنونی است

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام علی اکبر فرجام در همایش «راهکارهای امیدآفرینی در امت اسلامی در گام دوم انقلاب» که ویژه روحانیون اهل سنت استان‌های خراسان، سیستان و بلوچستان و گلستان در زائرسرای رضوی برگزار شد، با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، اظهار کرد: انتظار رهبری در این حوزه تبیین این بیانیه است، لذا ائمه جمعه می‌توانند کمک فراوانی در این تبیین باشند.

رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان با بیان اینکه بیانیه گام دوم دارای سه بخش است، افزود: بخش اول مربوط به گذشته ایران، بخش دوم مربوط به دستاوردهای انقلاب در طول چهل سال و بخش سوم درباره انتظاراتی است که در آینده انقلاب پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: نگاه بلند مقام معظم رهبری فراتر از یک دولت اسلامی در یک منطقه جغرافیایی است، بلکه مقصود در این بیانیه تمدن سازی اسلامی است. رهبری همچنین فرمودند: «سیاست تبلیغی و فعال‌ترین برنامه دشمن، مأیوس سازی مردم و مسئولان در برابر آینده است، وظیفه مبلغ دین و پیام‌آور حقیقت، این است که مردم را امیدوار کند و یاس را از آنها بزداید».

حجت‌الاسلام فرجام با تاکید بر اینکه فرموده‌های رهبری در این زمینه مطابق با قرآن کریم است، ابراز کرد: باید در نظر گرفت که نبرد حق و باطل از زمان پیدایش انسان وجود داشته است و مربوط به امروز و دوران ما نیست. سیاست‌های مقابله با دشمن، همان چیزی است که در طول تاریخ وجود داشته و تنها ابزارهای مقابله با آن تغییر کرده است.

در عرصه فرهنگی نیازمند مدرن‎سازی هستیم

رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان با اشاره به اینکه در عرصه فرهنگی نیز کشور ما نیازمند مدرن سازی است، افزود: همانگونه که در سخت افزارهای نظامی پیشرفت کرده‌ایم، در زمینه فرهنگی نیز باید از همه جهات پیشرفت کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر در زمینه فرهنگی آن چیزی که تولید می‌شود، تبلیغات سراب گونه‌ای است که واقعیت جامعه را از دید مردم می‌پوشاند. امروزه خوشبختانه برخلاف قبل از انقلاب، رهبران نظام به کسی وابسته نیستند و در برابر قدرت‌ها تحقیر نمی‌شوند، اگر هم امروز هزینه‌ای در سطح بین‌الملل می‌دهیم، هزینه‌ای است که برای سربلندی و آزادی می‌دهیم.

وحدت و همبستگی از عناصر امیدآفرینی است

حجت‌الاسلام فرجام با تاکید بر اینکه از دیگر عناصر امیدآفرینی، وحدت و همبستگی است، اظهار کرد: در تشییع پیکر شهید سلیمانی در کشور، حضور مردم امیدآفرین بود، این حضور گسترده در همه شهرهای ایران نشان دهنده وحدت و همبستگی مردم و باعث ناامیدی دشمنان بود.

رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان در ادامه، بیان کرد: خطر واقعی که امروزه جامعه را تهدید می‌کند، قطع رابطه نسل جوان از مساجد است، باید از این خطر ترسید و برنامه‌هایی برای مراقبت از آن را تبیین کنیم.

حجت‌الاسلام فرجام عنوان کرد: همانگونه که در زمان پیامبر (ص) سختی وجود داشت، امروزه نیز سختی و مشقت‌های بسیاری وجود دارد. علما و مبلغین دین باید به این نکته اهمیت دهند که هرگاه امت اسلامی با خدا بوده، پیروز و سربلند شده است، این در حالی است که کمک الهی و ائمه (ع) به مؤمنین تضمین شده است.

در ادامه مولوی امان الله برزگر، امام جمعه اهل سنت سمیع آباد تربت جام نیز در این مراسم با بیان اینکه از مؤلفه‌های امیدآفرینی اعتماد و احساس دوست داشتن است، ابراز کرد: یکی از بزرگترین عناصر امیدآفرینی، امید به بخشش و درگاه الهی است.

وی در ادامه گفت: جایگاه امیدآفرینی در اعتقادات دینی ریشه دارد. مقایسه بین دستاوردهای انقلاب و پیش از آن، همانند مقایسه روز و شب است. امروزه حوزه‌های علمیه نسبت به قبل از انقلاب، از جایگاه بالاتری برخوردار است، همچنین در عرصه پزشکی نیز شاهد پیشرفت‌های چشمگیری هستیم.

امام جمعه اهل سنت سمیع آباد تربت جام افزود: قبل از انقلاب اسلامی از کشورهای دیگر، متخصص و پزشک وارد کشور می‌شد، اما در حال حاضر در کشور متخصصان و پزشکان به نامی وجود دارند که این پیشرفت‌ها به نعمت انقلاب اسلامی است.

در ادامه آخوند عبدالجبار میرابی، امام جمعه اهل سنت قره تپه استان گلستان گفت: ایام الله فجر، ایام همبستگی و اتحاد بین مردم است. مفیدترین نعمت در طول چهل سال گذشته، وجود انقلاب اسلامی بوده است، یکپارچگی مردم در طول انقلاب، باعث ناامیدی دشمن از طمع کردن به کشور شد.

وی در ادامه افزود: اگر انقلاب اسلامی نبود دشمن خیلی زود بر مردم غالب شده بود. انقلاب اسلامی، امید را در دل مردم زنده کرد. یکی دیگر از نعمات انقلاب اسلامی، وجود مقام معظم رهبری است که راهکارهای امید و همبستگی را در دل مردم ایجاد کرده است.

وی همچنین گفت: حاج قاسم سلیمانی سردار دل‌ها شد، چون تبعیت از دستورات رهبری را سرلوحه کار خود قرار داد.

دشمن با تفرقه بین مذاهب، خواهان رسیدن به اهداف شوم خود است

آخوند میرابی با بیان اینکه در ایامی که مردم گلستان گرفتار سیل شده بودند، همه مردم ایران با اتحادی کم نظیر به کمک سیل زدگان شتافتند.

وی در ادامه بیان کرد: دشمن در پی آن است تا با تفرقه و جدایی بین مذاهب و مردم به خواسته‌ها و اهداف شوم خود برسد، لذا اینگونه همایش‌ها باعث نزدیکی و تقارب بین مذاهب و مردم خواهد شد. هیچگاه نباید فکر کرد که دشمن با ما دوست است و کاری با ما ندارد.

منبع: مهر 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.