رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: برگزاری کارگروه زیارت در مشهد تنها یک اقدام نمایشی و تشریفاتی بود.

برگزاری نمایشی کارگروه زیارت در مشهد / رسانه ها مسئولان غیرپاسخگو را به مردم معرفی کنند

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر در نشست خبری با اصحاب رسانه در محل دیوان محاسبات خراسان رضوی اظهار کرد: حضور مردم در انتخابات ۲اسفند ماه به معنای آن است که مردم همچنان به اصل نظام و انقلاب اسلامی وفادار و متعهد هستند.

وی با بیان اینکه دوره جدیدی از حقانیت در مجلس یازدهم شکل خواهد گرفت، تصریح کرد: در جریان برگزاری تبلیغات انتخابات، مسائلی نظیر اینکه مردم از بسیاری از فعالیت های انجام شده اطلاع ندارند و یا اینکه بسیاری از اقشار مختلف دارای مشکلات و مسائلی هستند که تاکنون اطلاع رسانی نشده است و صدای رسانه ها به آنجا نمی رسد و یا دیر می رسد اطلاع پیدا کردیم.

نماینده مردم مشهد و کلات با بیان اینکه حقوق برخی اقشار تحقق پیدا نکرده است و رسالت رسانه این است که صدای همه اقشار را بشنود، افزود: ما در برابر تمام مردم مسئول هستیم ونیاز به شفافیت در همه زمینه ها داریم.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی در پاسخ به سوال قدس آنلاین درباره نبود ردیف بودجه زیارت در سال آینده نیز اظهار کرد: ما در جهت واقعی سازی و تراز بودن بودجه استان تلاش زیادی کردیم تا عقب افتادگی بودجه جبران شود.

حجت الاسلام پژمانفر افزود: در مورد بودجه زیارت به استاندارخراسان رضوی؛ معاونت زیارت و همچنین مسئول دفتر رئیس جمهور در مورد اقدام نمایشی و تشریفاتی برگزاری کارگروه زیارت در مشهد که هیچ اثری برای استان نداشته و نخواهد داشت انتقاد وارد است. از طرفی عملا این کارگروه  با حضور مسئول دفتر رئیس جمهور در زمانی برگزار شد که بودجه کشور بسته شده بود و در سال ۹۹ ردیفی برای موضوع زیارت عملا وجود نداشت، این در حالی است که مصوباتی به تصویب کارگروه رسید  که عملا برای اجرای آن در بودجه سال آینده نیاز به بودجه و صرف هزینه است که در این زمینه از رسانه ها انتظار می رفت درباره این دروغی که به مردم گفته شد واکنش نشان می دادند .  

وی با بیان اینکه بنده عضو حقوقی کارگروه زیارت هستم اما به آن جلسه در مشهد دعوت نشدم، تصریح کرد:  اگرچه کل بودجه زیارت ۱۵ میلیارد تومان و آن هم برای سه استان خراسان رضوی، قم و فارس است  و عملا نمی توان با آن اقدام برجسته و در شان موضوع زیارت و زائران انجام داد اما وجود ردیف آن در بودجه باعث خواهد شد که توجه به  زیارت و زائران فراموش نشود و دولت و مجلس در راستای ارتقای خدمات در این عرصه تلاش کنند .

حجت الاسلام پژمانفر افزود: معمولا توجه و اهمیت دولت ها به یک موضوع با اختصاص بودجه به آن مشخص می شود که دولت فعلی در زمینه موضوع زیارت در این باره کم کاری کرده است و عملا هرسال یا ردیف زیارت را حذف و یا بودجه آن را تخصیص نداده است. امروز باید رئیس جمهور، مسئول دفتر وی و سه استاندار خراسان رضوی، قم و فارس برای بودجه زیارت اقدامی انجام دهند و از پول هایی که در اختیار رئیس جمهور است برای بودجه زیارت هزینه کنند .

وی ادامه داد: در یکی از کارگروه های کمیسیون تلفیق و در جریان بررسی لایحه بودجه سال ۹۹، ردیف بودجه زیارت که توسط دولت حذف شده بود نیز احیا شد و در جریان بررسی لایحه بودجه در صحن علنی مجلس این موضوع مطرح و مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی  افزود: یکی ازمسائل اساسی  لایحه بودجه سال آینده این است که منابع غیر واقعی اما مصارف واقعی دیده شده است که نتیجه این مسئله سال آینده و با مشکلاتی که در زندگی مردم نمایان خواهد شد مشخص می شود.

نماینده مردم مشهد و کلات همچنین در باره موضوع پدیده گفت: در موضوع پدیده در حق مردم اجحاف شد و از ابتدای رخ دادن مشکلات مربوط به پدیده به صراحت اعلام کردم که مردم در این مساله تقصیری ندارند. از طرفی موضوعاتی نظیر پرداخت حقوق های ۴۰ و ۵۰ میلیون تومانی و همچنین کیسه دوزی برخی از  بانک ها سرمایه پدیده را بلعید  به طوری که  طلب بانک ها از پدیده از ۲۷۰ میلیارد تومان به بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است در حالی که تاکید ما بر این است که بانک ها نیز باید همچون مردم سهامدار باشند و اگر مطالباتی دارند باید مطالبات آنها براساس قیمت سهام در حال حاضر و نه در سال ۹۵،  محاسبه شود.

وی افزود: به دلیل شیوع ویروس کرونا و احتمال اینکه ممکن است تعداد زیادی از سهامداران در دور دوم  مجمع عمومی پدیده شرکت نکنند توصیه و پیشنهاد ما بر این است که به جهت جلوگیری از تضییع حقوق آنها این جلسه در زمان دیگری که شرایط جامعه روال عادی خود را طی کند برگزار شود.

حجت الاسلام پژمانفر اظهار کرد: موضوع اساسی در مورد ویروس کرونا در کشور این است که با التهاب این مساله برطرف نخواهد شد بلکه مردم در شرایط فعلی نیاز به آرامش دارند و متاسفانه مسئولان نیز با مردم در این زمینه و آرامش بخشی به آنها صحبتی نمی کنند. از طرفی نبود برنامه ریزی منسجم و هماهنگ در دولت و همچنین برخی ناهماهنگی های داخلی در وزارت بهداشت که حتی اطلاعات دقیقی در مورد تاریخ دقیق شیوع این ویروس در کشور ارائه نمی کنند نیز بیشتر در جامعه جو روانی ایجاد کرده است. از طرفی تعطیلی کشور و یا عدم حضور در مراسم ها و اماکن مذهبی تنها چاره برخورد با کرونا نیست، بلکه باید با یک برنامه ریزی صحیح و درست زمینه شیوع این ویروس در جامعه و درمان افراد مبتلا به آن را در پیش گرفت.

وی با اشاره به اینکه مردم بریز و به پاش های پولی در سازمان های دولتی را  گزارش کنند، افزود: اظهارات برخی از نمایندگان در مورد دخالت در تصمیم گیری های نمایندگان مجلس و یا توصیه های سفارشی صحت ندارد و افرادی که این صحبت ها را مطرح می کنند باید مستندات لازم را ارائه کنند .

حجت الاسلام پژمانفر ادامه داد: رویکرد دولت این است که از ژنرال های خود نمی گذرد  و در جریان استیضاح وزیران این موضوع به وضوح دیده شده است زیرا پس از استیضاح یک وزیر، فردی به مراتب ضعیفتر را به عنوان سرپرست برای چند ماه منصوب می کند که یکی از عواملی که باعث شد  در موصوع استیضاح وزیر نفت به این جمع بندی رسیدیم که فعلا این موضوع به صلاح کشور نیست همین رویکرد دولت است.

وی افزود: اگرچه پیگیر هستیم شفافیت آراء به صورت داوطلبانه در مجلس انجام شود اما این موضوع از سوی لاریجانی و هئیت رئیسه مجلس به دلیل اینکه باعث ایجاد جو روانی علیه افرادی که موافق آن نیستند ایجاد خواهد کرد با مقاومت روبرو شد.

حجت الاسلام پژمانفر در مورد عدم حضور برخی از اقشار  در انتخابات ۲ اسفند ماه نیز گفت: بهترین مرجع برای عدم مشارکت مردم در انتخابات مسائل اقتصادی موجود در جامعه است زیرا در حالی که  آمار افراد اصلاح طلب تایید صلاحیت شده در انتخابات بسیار زیاد بود اما رای مردم به آنها نتیجه دیگری در برداشت. از طرفی مردم مجلس دهم را نسبت به مسائل پاسخگو نمی دانند واز طرفی  دولت نیز با مردم صادق نیست که این مسائل در ایجاد اعتماد عمومی در جامعه بسیار تاثیر گذار می باشد.

 وی با اشاره به اینکه مجلس دهم در حوزه نظارت نمره قبولی نگرفت و قابل دفاع نبود، افزود: کار مجلس یازدهم بسیار سخت خواهد بود زیرا چالش های موجود در جامعه را باید برطرف کند و اعتماد از دست رفته در جامعه را احیا کند و صرف نظر از پرداختن حاشیه ها به اصل موضوع بپردازد و زمینه هیچ گونه اختلاف بین مجلس و دولت را ایجاد نخواهد کرد.

حجت الاسلام پژمانفر با اشاره به اینکه در مورد خدماتی که به هنرمندان مشهدی می شود گلایه ها و انتقاداتی وجود دارد، ادامه داد: برخی مسئولین در استان پاسخگویی لازم را به رسانه ها و مردم ندارند و صرفا به دنبال ارائه گزارش عملکرد هستند، درحالیکه افراد باید هزینه تصمیم ها و رفتارهای خود را بدهند و انتظار ما از  رسانه ها نیز این است که باید ملاحطات را کنار بگذارند و افراد غیر پاسخگو را به مردم معرفی کنند.

وی در مورد اینکه برای حاشیه شهر مشهد عملا طی سال های گذشته اقدامی انجام نشده است، تصریح کرد: یکی از موضوعات مهمی که برای حاشیه شهر مشهد در سال های گذشته انجام شد، ایجاد ردیف بودجه برای حاشیه مشهد و حتی ابقای آن در بودجه سال ۹۹ است. اگر چه با بودجه هایی همچون  ۱۰۰ میلیارد تومان مشکل خاصی از حاشیه شهر رفع نمی شود.

وی بابیان اینکه با استیضاح رئیس جمهور مخالف هستیم و چاره حل مسائل کشور این موضوع نیست، افزود: دولت در مورد درآمدهایی که از افزایش قیمت بنزین بدست آمده است هیچ گونه گزارشی ارائه نکرده است و نمایندگان از این موضوع هیچ اطلاعی ندارند از طرفی اگر چه فروش نفت کشور محدود شده است اما کشور در مورد فروش فرآورده های نفتی در وضعیت خوبی قرار دارد و برای سال آینده نیز برای  تامین منابع جاری باید به سمت مواردی نظیر جلوگیری از فرارهای مالیاتی برویم  و در شرایط فعلی زمان آن فرا رسیده است که شعار بستن در چاه های نفت به طور عملی عینیت پیدا کند.

حجت الاسلام پژمانفر با بیان اینکه بیش از یک میلیون نفر دو تابعیتی در کشور وجود دارد، تصریح کرد: حقوق و دریافتی های نماینده های مجلس بر مبنای حوزه انتخابیه و مسئولیت ها متفاوت است و مطالبی نظیر  دریافت ۳۰ میلیون تومان نیز صحت ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.