خبرگزاری رویترز مدعی شد به اسنادی جدید دست یافته که نشان می‌دهد هوآوی در نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران نقش داشته است.

ادعای رویترز در خصوص نقش هوآوی در نقض تحریم‌های ایران

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، خبرگزاری رویترز در گزارشی اختصاصی مدعی شد به اسنادی دست یافته که نشان می‌دهد این شرکت در ارسال تجهیزات کامپیوتری ممنوع شده از سوی آمریکا و نقض تحریم‌های ایران نقش مستقیم داشته است.

رویترز مدعی شد: اسناد داخلی کمپانی چینی هوآوی- که برای سال‌ها نقض تحریم‌های تجاری آمریکا علیه ایران را تکذیب می‌کرد- نشان می‌دهد این شرکت در سال ۲۰۱۰ بطور مستقیم در ارسال تجهیزات کامپیوتری ممنوع شده از سوی آمریکا به بزرگترین اپراتور تلفن همراه ایران دست داشته است.

طبق برخی از این اسناد ادعایی در خصوص فهرست‌های بسته بندی که تاریخ آن به دسامبر ۲۰۱۰ باز می‌گردد، تجهیزات کامپیوتری ساخت شرکت «هیولت پاکارد» (HP) به یک شرکت حمل و نقل ایرانی تحویل داده شده است.

رویترز در ادامه مدعی شده یک سند دیگر متعلق به هوآوی که تاریخ آن به دو ماه بعد بر می‌گردد، بیان می‌کند تجهیزات به تهران تحویل داده شده و منتظر ترخیص گمرکی است.

رویترز همچنین مدعی شد این فهرست‌های بسته بندی و دیگر اسناد که برای نخستین بار منتشر می‌شود، قوی‌ترین مدرک مستند در خصوص دست داشتن هوآوی در نقض تحریم هاست.

گفتنی است آمریکا در تلاش است تا همپیمانان خود را قانع کند تا از تجهیزات هوآوی در سیستم ارتباطی نسل آینده تلفن همراه خود (۵G) استفاده نکنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.