گمرک اعلام کرد، ماسکها و اقلام بهداشتی موجود در گمرکات در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی و وزارت بهداشت قرار می‌گیرد.

ماجرای ۲۰ میلیون ماسک صادر نشده به کجا رسید؟

قدس آنلاین؛ مهرداد جمالی ارونقی  معاون فنی گمرک ایران  با اشاره به اینکه در حال حاضر اقلام ماسک و ضد عفونی کننده و دستکش در گمرکات وجود دارند، گفت: ماسکها و اقلام بهداشتی موجود در گمرکات در اختیار دانشگاه های علوم پزشکی و وزارت بهداشت قرار می‌گیرد.

وی به ارائه توضیحاتی درباره روند صادرات ماسک و اقدامات انجام شده از سوی گمرک برای کنترل در این زمینه پرداخت و گفت: صادرات انواع ماسک پزشکی و بهداشتی و مواد ضد عفونی و آب ژاول ممنوع شده است.

معاون گمرک ایران با اشاره به اینکه در حال حاضر اقلام ماسک و ضد عفونی کننده و دستکش در گمرکات وجود دارند، گفت: همه این اقلام صادراتی بودند که باید برگردند .

وی در ادامه به ارائه آماری از میزان ماسک و مواد ضد عفونی و دستکش در گمرکات کشور پرداخت و گفت: همه ماسک ها و اقلام بهداشتی در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی و وزارت بهداشت قرار می‌گیرد.

ماجرای ۲۰ میلیون ماسک صادر نشده

گفتنی است، رئیس هیئت امنای ارزی وزارت بهداشت، درباره وضعیت مکشوفات ماسک گفت: تا قبل از بحث کرونا مکشوفات توسط تعزیرات در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی همان استان قرار می‌گرفت، اما با آغاز کرونا درخواست کردیم که مکشوفاتی مانند ماسک در اختیار هیات امنا قرار گیرد تا بتوانیم تمام کشور را پوشش دهیم، اما ابلاغیه صادر شد که بر اساس آن فقط مکشوفات استان تهران در اختیار هیات امنا قرار گیرد.

یوسفی درباره ۲۰ میلیون ماسکی که از صادراتش جلوگیری شده، اما مشخص نیست که این ماسک‌ها کجا هستند، گفت: ما این موضوع را در جلسات مختلف مطرح کردیم. وقتی این ماسک‌ها به دست ما نرسیده و از طرفی صادر هم نشده است، به این معناست که در انبارها مخفی شده و از مجاری غیرقانونی وارد بازار می‌شود و با قیمت‌های گران فروخته می‌شود. منتها تعزیرات تلاش می‌کند که این‌ها را پیدا کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.