سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه ریاست ستاد مقابله با کرونا کماکان بر عهده وزارت بهداشت باقی خواهد ماند، به قدس آنلاین گفت: به منظور هماهنگی‌های لازم و اجرای تصمیمات این ستاد در استانها، کمیته‌های انتظامی و استانها با مسئولیت وزیر کشور و کمیته تدارکات با مسئولیت وزارت صمت در ستاد مذکور تشکیل شد.

پاسخ ربیعی به درخواست ریاست روحانی بر ستاد مقابله با کرونا

قدس آنلاین: در روزهای اخیر برخی از چهره‌های سیاسی و نمایندگان مجلس و منتخبان مردم با اشاره به تشدید بحران کرونا در برخی از نقاط کشور و تغییرات سریع و متعدد در تصمیمات ستاد مقابله با کرونا و بعضا تصمیم‌های متناقض، عملکرد و تصمیم سازی در این ستاد را دچار پراکندگی، سردرگمی و بی نظمی و نشانه نبود یک برنامه منسجم و ناشی از نبود اقتدار حاکمیتی لازم در وزارت بهداشت برای مدیریت این بحران عنوان کرده و خواستار اعزای اختیارات ویژه به وزیر بهداشت و یا ریاست شخص رئیس جمهور بر آن شده بودند.

علی ربیعی در پاسخ به این پیشنهاد، به خبرنگار قدس آنلاین گفت: ستاد ملی کرونا به ریاست وزیر بهداشت همچنان به قوت خود باقی است. اما به منظور پیگیری مصوبات و ایجاد هماهنگی‌های فرا قوه‌ای و جلب حمایت همه قوا و ارکان دیگر کشور، مقرر شد ستاد به غیر از جلسات روتین خود، به طور هفتگی نیز یک جلسه با ریاست رئیس جمهور یا معاون اول برگزار کند.

تشکیل کمیته های انتظامی و استانی به ریاست وزیر کشور

سخنگوی دولت در خصوص هماهنگی بین دستگاه‌ها در اجرای دقیق مصوبات این ستاد، تصریح کرد: آنچه که در جلسه اخیر بحث شد این بود که به منظور تمرکز بیشتر، وزارت بهداشت بر امور تخصصی بهداشت و درمان و فراغت از مسائل دیگر، کمیته‌هایی از جمله کمیته امور انتظامی و استانها با مسئولیت وزیر کشور و کمیته تدارکات با مسئولیت وزارت صمت تشکیل شد. بر این اساس کلیه هماهنگی‌ها در خصوص استانها با مسئولیت وزیر کشور از جمله جلوگیری از تصمیمات متعارض در بین استانها، تصمیم‌گیری درباره سفر، حمل و نقل، ورود و خروج به استان‌ها و امور محلی، بر عهده وزیر کشور خواهد بود.

وی افزود: از سوی دیگر مقرر شد وزارت صمت با بسیج کلیه امکانات خود نسبت به تامین نیازهای بهداشتی مراکز درمانی و مردم اقدام کند. همه کمیته‌ها موظف هستند به طور مرتب گزارش پیشرفت امور خود را ارائه دهند.

ربیعی خاطرنشان کرد: همینطور مقرر شد از ظرفیت ستاد کل نیروهای مسلح نیز برای پشتیبانی‌های درمانی در صورت نیاز و همینطور ارائه خدمات عمومی بهداشتی پیشگیرانه مثل ضدعفونی کردن‌های گسترده اماکن عمومی استفاده شود. مصوبات جلسه ستاد ملی کرونا با ریاست دکتر روحانی به زودی ابلاغ خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.