رییس اتحادیه صنف نانوایان مشهد با اشاره به آغاز طرح تشدید نظارت بهداشتی بر نانوایی‌های این شهر گفت: نانوایی‌های مشهد از دریافت پول نقد منع شده اند و هر یک از نانوایی‌ها که فاقد دستگاه کارتخوان بوده و موارد بهداشتی در بخش فروش آنها رعایت نشود پلمب خواهند شد.

نانوایی‌های مشهد از دریافت پول نقد منع شدند

به گزارش قدس آنلاین، مصطفی کشتگر افزود: در نخستین روز از اجرای طرح نظارت بهداشتی بر نانوایی‌های مشهد، سه نانوایی به دلیل عدم رعایت موارد بهداشتی به ویژه در بخش فروش پلمب شدند.

وی اضافه کرد: یکی از مهمترین موارد بهداشتی در خصوص نانوایی‌ها، ساماندهی بخش فروش و رعایت بهداشت از سوی فروشنده نان به ویژه خودداری از رد و بدل کردن پول نقد به عنوان یکی از عوامل انتقال ویروس کروناست.

او ادامه داد: به منظور رعایت موارد بهداشتی و پیشگیری از ابتلای به کرونا، همه نانوایی‌های مشهد ملزم به داشتن دستگاه کارتخوان هستند و مردم نیز از دادن پول نقد خودداری کرده و از دستگاه کارتخوان استفاده کنند.

رییس اتحادیه صنف نانوایان مشهد گفت: عموم مردم در استفاده از کارتخوان مقاومت و از پول نقد برای خرید نان استفاده می‌کنند لذا برخی نانوایی‌ها به اجبار یک صندوق جداگانه برای انداختن پول در نظر گرفته اند تا از دست به دست شدن پول جلوگیری شود.

کشتگر افزود: تهیه ماسک و دستکش برای نانواها دشوار است و از آنجا که نان با حرارت مستقیم سرو کار دارد امکان انتقال ویروس از نان پخته به فرد وجود ندارد لذا فقط فروشنده که در ارتباط مستقیم با مشتریان است ملزم به رعایت موارد بهداشتی به ویژه ضدعفونی کردن کارتخوان و اجتناب از رد و بدل کردن پول است.

وی اضافه کرد: از آنجا که تامین ملزومات پیشگیری از ابتلای به کرونا برای نانوایی‌ها دشوار است امروز هزار عدد بطری محلول ضدعفونی کننده چهار لیتری با قیمت مصوب در بین نانوایی‌های مشهد با اولویتهای نانوایی‌های حاشیه شهر توزیع شد و این روند همچنان ادامه می‌یابد.

رییس اتحادیه صنف نانوایان مشهد گفت: شیوه‌نامه رعایت موارد بهداشتی در صنوف که توسط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تهیه شده، توسط اتحادیه نانوایان بین هزار و ۶۰۰ نانوایی در سطح شهر توزیع شده است.

بر اساس آخرین آمارها شمار افراد مبتلا به ویروس کووید ۱۹ عامل بیماری کرونا در خراسان رضوی تاکنون به ۱۵۲ نفر رسیده است.

۶۰ تن نیز در این استان به خاطر عفونت حاد دستگاه تنفسی فوت کرده‌اند. این افراد همچنین مشکوک به ابتلای به ویروس کرونا بوده‌اند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.