سازمان اوقاف برای کاهش خطر ابتلا به ویروس کرونا بسیاری از تجمعات مردمی از جمله مراسم پنجشنبه آخر سال و تحویل سال جدید را تعطیل کرد.

تجمعات مذهبی و مراسم تحویل سال در بقاع متبرکه لغو شد

به گزارش قدس آنلاین، با توجه به توصیه‌های مؤکّد بهداشتی در شرایط کنونی که پیشگیری از خطر ابتلا به بیماری کرونا ضروری است، سازمان اوقاف و امور خیریه نیز باید تمهیداتی می‌اندیشید تا بتواند از سلامت آحاد جامعه صیانت کند.

سازمان اوقاف برای کاهش خطر ابتلا به بیماری کرونا در وهله اول توزیع هرگونه غذای نذری در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه را ممنوع کرده است و با توجه به اینکه روزانه هزاران نفر به آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه مشرف می‌شوند، به‌ تمامی هیئت‌امنا و مدیران اجرایی این بقاع اعلام شده است روزانه در نوبت‌های مختلف، سطوحی که در معرض تماس عمومی قرار دارند و همچنین کفشداری‌ها را مرتباً ضدعفونی کنند. 

حجت‌الاسلام نوروزپور - مدیرکل بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه- در این رابطه گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و به جهت پیشگیری از بالا رفتن سرعت شیوع بیماری و بر اساس ابلاغیه معاونت فرهنگی سازمان اوقاف، تصمیم به محدود کردن بسیاری از تجمعات و مراسم‌های مذهبی در بقاع متبرکه سراسر کشور گرفته شده است.

وی ادامه داد: محدودیت‌ها برای حضور مردم در اماکن مقدسه بر اساس توصیه‌های وزارت بهداشت و تصمیم شورای تأمین استان‌ها صورت گرفته است که متولیان و هیئت امنای امامزادگان موظفند از آن تبعیت کنند و امیدواریم مردم عزیز کشورمان هم به این توصیه‌ها توجه کنند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.