۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۲
کد خبر: 696202

سخنگوی کرملین اعلام کرد رئیس جمهور آمریکا با رد دعوت همتای روسی‌اش، در مراسم هفتاد و پنجمین سالگرد پیروزی جنگ جهانی دوم که قرار است در مسکو برگزار شود، شرکت نخواهد کرد.

ترامپ دعوت پوتین را رد کرد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در مراسم هفتاد و پنجمین سالگرد پیروزی جنگ جهانی دوم که قرار است در مسکو برگزار شود، شرکت نخواهد کرد.

پسکوف در کنفرانس خبری به خبرنگاران گفت از طریق کانال‌های دیپلماتیک در واشنگتن خبر رسیده است که رئیس جمهور آمریکا در مراسم  هفتاد و پنجمین سالگرد پیروزی جنگ جهانی دوم شرکت نمی‌کند.

او افزود: همچنین ما هنوز نمی‌دانیم واشنگتن تمایلی به شرکت در این مراسم دارد و اینکه در چه سطحی شرکت خواهند کرد.

به گفته پسکوف احتمال شرکت نکردن آمریکا در این مراسم و یا اعزام یک هیئت دیپلماتیک بدون حضور رئیس جمهور این کشور پیش بینی می‌شود.

هنوز علت عدم شرکت ترامپ در این مراسم اعلام نشده و کاخ سفید از اظهار نظر در این خصوص خودداری کرده است.

مقامات روسیه در حالی قصد دارند مراسم هفتاد و پنجمین سالگرد پیروزی جنگ جهانی دوم را در مسکو جشن بگیرند که بسیاری از رویدادها به دلیل انتشار ویروس کرونا لغو یا به تعویق افتاده است.

پسکوف همچنین تاکید کرد این مراسم طبق برنامه ریزی ادامه می‌یابد.

پیش از این مقامات روسی تصمیم گرفتند مجمع اقتصادی روسیه در سوچی را به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو کنند. مجمع بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ نیز به همین دلیل لغو شد.

گفته می‌شود شخص ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در اجلاس اقتصادی گروه بیست در اوساکای ژاپن از ترامپ برای شرکت در این مراسم دعوت کرده بود.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه؛ بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس؛ کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و همچنین ولودیمیر زلنسکی و الکساندر لوکاشنکو روسای جمهور اوکراین و بلاروس، نیز برای شرکت در جشن هفتاد و پنجمین سالگرد پیروزی در جنگ جهانی دوم دعوت شدند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.