«سمیر ایوب» ضمن انتقاد از خودرأیی ولیعهد سعودی گفت تصمیمات اشتباه وی به زودی پیامدهای خود را نشان خواهد داد.

عربستان تصمیماتش را به دستور آمریکا اتخاذ می‌کند تا بر روسیه و ایران تاثیر بگذارد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «سمیر ایوب» کارشناس امور روسیه در گفتگو با العهد پیرامون سیاست نفتی جدیدی که عربستان اتخاذ کرده است، آن را به ضرر ریاض دانست.

وی گفت عربستان در برابر بحران نفتی که ایجاد شده است، دوام چندانی نخواهد آورد، اما در عوض این بحران بر روی روسیه تاثیر چندانی نخواهد داشت.

این کارشناس ادامه داد: رویارویی روسیه با بحران‌های مختلف موجب قدرتمند شدن این کشور شده است و مسکو به نفت وابسته نیست.

وی ضمن انتقاد از خودرأیی محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی گفت تصمیمات اشتباه وی به زودی پیامدهای خود را نشان خواهد داد.

«سمیر ایوب» در ادامه تصریح کرد عربستان تصمیماتش را به دستور آمریکا اتخاذ می‌کند تا بر روسیه، ایران و کشورهایی که اقتصاد آنها وابسته به نفت است، تاثیر بگذارد.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت موسوم به اوپک به ریاست عربستان به روسیه پیشنهاد داد با هدف متوقف کردن کاهش قیمت‌ نفت که در پی کاهش درخواست‌های جهانی خصوصا از چین به دلیل شیوع کرونا به وقوع پیوسته، تولید روزانه خود را بیشتر کاهش دهد؛ اما روسیه این پیشنهاد را رد کرد و دو طرف به نتیجه‌ای نرسیدند.

این شکست دو طرف در دستیابی به یک توافق باعث کاهش قیمت‌ نفت به میزان ۱۰ درصد شد. تحلیلگران گفته‌اند عربستان پس از این موضوع قیمت‌ فروش رسمی خود را برای ماه آوریل به میزان ۶ تا ۸ دلار کاهش داده تا هم بتواند بر روسیه فشار بیاورد و هم سهم خود را در بازار دوباره کسب کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.