رییس اداره بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: بررسی این سازمان در پی بحران شیوع بیماری همه‌گیر که منجر به توقف فعالیت برخی اصناف و اجبار مردم به ماندن در خانه شده نشان می‌دهد تقاضا برای خرید اینترنتی کالا و خدمات در این استان افزایش یافته که خود به عنوان یک اقدام موثر از سوی آحاد مردم کمک بزرگی برای موفقیت پویش اجتماعی مبارزه با کرونا است.

خرید اینترنتی، سهم شهروندان در مبارزه با کرونا

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا رجوعی به فعالیت چهار هزار و ۸۰۰ کسب و کار اینترنتی دارای "نماد اعتماد الکترونیک" در خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: این کسب و کارها که مجوز فعالیت از سوی اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی دارند، می‌توانند تامین‌کننده نیازهای مردم باشند.

وی افزود: همچنین از آنجا که تقاضای مردم برای خرید اینترنتی کالا و خدمات افزایش یافته، تقاضای صنوف برای اینترنتی کردن عرضه کالاها، خدماتشان و دریافت مجوزهای لازم نیز در این حوزه رشد قابل توجهی پیدا کرده است.

رییس اداره بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: شرکتهای فروش اینترنتی در این استان که نماد اعتماد الکترونیک دارند همه اقلام ضروری مردم در این ایام را اعم از خواروبار، کیف و کفش، پوشاک، مواد غذایی، لوازم جانبی موبایل، مواد شوینده و بهداشتی، خشکشویی، قالیشویی و سایر خدماتی از این دست را از طریق فضای مجازی به فروش می‌رسانند تا دیگر نیازی به حضور فیزیکی مردم در سطح بازار نباشد.

وی همچنین "سازمان توسعه تجارت" را مسوول صدور نماد اعتماد الکترونیک برای عرضه اینترنتی کالا و خدمات از سوی صنوف اعلام و بیان کرد: سازمان توسعه تجارت این روزها با توجه به شرایط حاکم میزان خدمات خود را برای شتاب در صدور نماد و مجوزهای لازم افزایش داده است.

رجوعی گفت: در همین چارچوب قرار است سازمان توسعه تجارت به زودی "جشنواره کسب و کارهای اینترنتی" را برگزار کند تا از این طریق بتوان زمینه ورود عرضه‌کنندگان را به فضای مجازی افزایش داد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.