رئیس مجلس شورای اسلامی در تماس تلفنی همزمان با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و استانداران خراسان رضوی و قم بر ضرورت اجرای قاطعانه طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به منظور تامین سلامت مردم تاکید کرد.

لاریجانی بر اجرای قاطع طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تاکید کرد

به گزارش قدس آنلاین، استانداری خراسان رضوی جمعه شب به نقل از علی لاریجانی در این ارتباط تلفنی گزارش داد: اعمال محدودیتهای آمد و شد درون شهری و برون شهری در خراسان رضوی در چارچوب طرح فاصله‌گذاری اجتماعی بدون مسامحه و فارغ از افراط و تفریط تا قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا مورد تاکید است.

وی بر تقویت آمادگیهای مورد نیاز استانها بر اساس پیگیری و منابع تخصیص یافته نیز تاکید و بیان کرد: اقدامات کنترلی اغلب استانها در مواجه با کرونا شایسته قدردانی است و آمارهای امیدبخشی در زمینه درمان و پیشگیری از این بیماری دریافت می شود.

استاندار خراسان رضوی نیز در این گفتگوی تلفنی گزارشی  از اقدامات ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان را به رییس مجلس شورای اسلامی ارائه کرد.
علیرضا رزم‌حسینی همچنین فعالیتهای صورت گرفته در چارچوب طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را در این استان تشریح نمود.

طرح فاصله‌گذاری اجتماعی یک مصوبه ملی است که از سوی کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مستقر در وزارت کشور، مدیریت، اجرا و نظارت می‌شود.
مدت تعیین شده برای اجرای این طرح هشتم تا پانزدهم فرودین ماه جاری است که در صورت تصویب ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، تمدید خواهد شد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فاصله‌گذاری اجتماعی به معنای تلاش برای به حداقل رساندن تماس‌های بین فردی است.
این تصمیم شامل شهروندانی است که فاقد علائم ظاهری ابتلا به بیماری کرونا هستند، یعنی بیمار یا مشکوک به ابتلا به کرونا نیستند اما ممکن است ناقل ویروس عامل این بیماری باشند. بر این اساس سیاست فاصله‌گذاری اجتماعی برای قطع چرخه انتقال ویروس در میان مردم عادی اتخاذ شده است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.