مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود خراسان رضوی، با اشاره به مجازی بودن برنامه‌های نیمه شعبان در سال جاری گفت: همزمان با ایام نیمه شعبان، بیش از هزار بسته فرهنگی مهدویت به پرستاران و کادر درمان درگیر با کرونا اهدا می‌شود.

برنامه‌های نیمه شعبان در مشهد مجازی برگزار می‌شود/ اهدای ۱۰۰۰ بسته فرهنگی مهدویت به کادر درمان

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام سید جعفر موسوی نسب  درباره برنامه‌های بنیاد مهدی موعود خراسان رضوی در نیمه شعبان اظهار کرد: امسال با توجه به بیماری کرونا و تعطیلی همه مساجد و مراکز فرهنگی تصمیم به اجرای برنامه‌های فرهنگی در فضای مجازی گرفتیم.

مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود خراسان رضوی ادامه داد: از جمله برنامه‌های امسال گسترش مباحث معرفتی مهدویت و برگزاری مسابقات با موضوع مهدویت برای سنین مختلف است.

وی بیان کرد: ما برای برنامه‌های خود با آموزش و پرورش و صدا و سیما صحبت کردیم که انشاالله با محتوایی که در اختیارشان گذاشتیم فرهنگ مهدوی، سبک زندگی و اخلاق مهدوی را اشاعه دهند.

موسوی نسب متذکر شد: بیش از هزار بسته فرهنگی مهدویت را در ایام نیمه شعبان با کمک دانشگاه علوم پزشکی مشهد به پرستاران و کادر درمان کرونا اهدا خواهیم کرد.

مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود خراسان رضوی با اشاره به پرتال جامع مهدویت خبر داد: یک سری محتوای الکترونیک شامل کتاب و اینفوگرافیک هم در پرتال جامع مهدویت قرار دادیم تا مجموعه‌های مختلف بتوانند از آن استفاده کنند.

«مهدویت» یک بحث جهانی است

وی درباره اهمیت نیمه شعبان اظهار کرد: پیامبر اکرم فرمودند که امت دوران غیبت، افضل همه دوران‌ها هستند و شب نیمه شعبان از نظر فضیلت بعد از شب‌های قدر قرار دارد.

موسوی نسب ادامه داد: اعمال و دعاهایی در این شب و روز نقل شده است که خصوصا در این بحران کرونا بهتر است توسط آن‌ها به خداوند متوسل شویم و  برای همه جامعه بشریت طلب شفا کنیم چرا که مهدویت یک بحث جهانی است و فقط محدود به اسلام نیست.

مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود خراسان رضوی در پایان با اشاره به اهمیت توجه جوانان به مهدویت بیان کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم توجه ویژه‌ای به جوانان دارند و اصحاب حضرت مهدی(عج) هم اکثرشان جوان هستند؛ واجب است که جوانان ما در واقع یک جوان منتظر باشند و یک جهش در تولید محتوای مهدویت برای سایر جوامع داشته باشند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.