رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشمر گفت: برای کمک به معیشت خانواده‌های آسیب دیده از شیوع بیماری کرونا، سبدهای کالایی به ارزش ۲۱۰میلیون تومان از سوی هیئات مذهبی شهرستان تهیه شده است.

کمک ۲۱۰ میلیون تومانی هیئات مذهبی کاشمر به خانواده‌های آسیب‌دیده

به گزارش قدس آنلاین،  در جلسه هم اندیشی مسئولان انجمن‌های نیکوکاری شهرستان کاشمر،  رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان  ضمن ارائه گزارش کوتاهی از فعالیت‌های خیریه هیئات مذهبی کاشمر در ایام شیوع کرونا گفت: برای کمک به معیشت خانواده‌های آسیب دیده از شیوع این بیماری، سبدهای کالایی به ارزش ۲۱۰ میلیون تومان از سوی هیئات مذهبی شهرستان کاشمر تهیه شده است.

وی جهت راه اندازی سامانه جامع نیکوکاری این شهرستان گفت: در روزهای اخیر حمایت‌های معیشتی مناسبی از خانواده‌های نیازمند شهرستان کاشمر به انجام رسیده است اما نیاز است تا به صورت دقیق‌تر اطلاعات و وضعیت نیازمندان و محرومان شهرستان در دسترس خیرین قرار گیرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشمر ادامه داد: بهزیستی شهرستان نیز برای مشارکت در ارائه اطلاعات و راه اندازی این سامانه اعلام آمادگی کرده است.

وی افزود: بانک‌های اطلاعاتی برای کمک رسانی به نیازمندان فوق العاده ارزشمند است البته تحلیل و بررسی اطلاعات  و پایش آن‌ها در گام بعدی حائز اهمیت خواهد بود.

بنا بر این گزارش، با تصمیم گیری مسئولان انجمن‌های خیریه شهرستان کاشمر در این جلسه سامانه جامع نیکوکاری شهرستان  با هدف هم افزایی فعالیت‌های خیریه و عدم جاماندن نیازمندان از اقدامات حمایتی و نیز پرهیز از موازی کاری خیریه‌ها راه اندازی می‌شود.

در این سامانه خانواده‌های نیازمند بر اساس شرایط موجود و سطح درآمد و هزینه‌هایشان مورد حمایت قرار می‌گیرند و سطح پوشش حمایتی انجمن‌های خیریه در سطح شهرستان کاشمر گسترش می‌یابد و نیز جامعه هدف نیازمندان و محرومان به صورت دقیق‌تر شناسایی می‌شود.

سطح دسترسی به اطلاعات افراد  و خانوارهای نیازمند در این سامانه فقط در اختیار خیریه‌ها و خیرین خواهد بود؛ پس از گام اول که ثبت اطلاعات خانوارها توسط خیرین در این سامانه است نوع نیازمندی خانوارها و تعداد دفعات دریافت حمایت‌های نقدی و غیر نقدی از سوی نیازمندان شهرستان مشخص خواهد شد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.