استاندار خراسان رضوی در نشست هم اندیشی با مدیران رسانه‌های استان گفت: این استان در اجرای اقتصاد مقاومتی خوب عمل کرده و در تحقق شعار امسال مبنی بر جهش تولید نیز باید پیشتاز باشد.

 خراسان رضوی باید در جهش تولید پیشتاز باشد

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا رزم حسینی  در نشست هم اندیشی با مدیران رسانه‌های خراسان رضوی در مشهد افزود: این استان ظرفیت‌های بالقوه‌ای در حوزه اقتصاد دارد که باید در این زمینه حرکت‌های خوبی در راستای جهش تولید با اتحاد و همبستگی انجام شود.

وی بوروکراسی اداری را مهمترین مشکل در جهش تولید دانست و ادامه داد: جهش تولید با بوروکراسی نحس اداری محقق نمی‌شود لذا برای تحقق آن ابتدا باید در صدور مجوزها کار را تسهیل کرد که در خراسان رضوی با اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی این کار عملیاتی شده است.

وی گفت: با توجه به ظرفیت اقتصادی این استان نباید برای فعالیت‌های اقتصادی مجوز از تهران گرفت زیرا این بوروکراسی‌ها کار را با مشکل مواجه می‌کند.

رزم حسینی افزود: سیاست ما این است که برای تحقق شعار جهش تولید باید موانع کسب و کار را در استان رفع کنیم و بخش خصوصی هم باید در این حوزه مطالبه‌گری کند.

وی ادامه داد: ظرفیت‌های خوبی نظیر شورای تامین، ستاد تسهیل، ستاد تدبیر و شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در خراسان رضوی وجود دارد که مدیران دولتی می‌توانند از آن‌ها برای بهبود فضای کسب و کار استفاده کنند.

وی گفت: اتاق اقتصاد استان در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید باید برای بخش خصوصی به‌ گونه‌ای فرش قرمز پهن کند که خراسان رضوی اولویت اول سرمایه‌گذاران در کشور باشد.

رزم‌حسینی اقدامات معین‌های اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی را در حوزه مقابله با ویروس کرونا ارزشمند دانست و افزود: در مقابله با ویروس کرونا، بسیاری از معین‌های اقتصاد مقاومتی استان اقدام به کمک‌ مالی، تولید ماسک و مواد شوینده و ضد عفونی کننده کردند که نشان‌ دهنده ظرفیت قابل توجه معین‌های اقتصادی است.

وی اظهار داشت: تعطیلی حرم مطهر رضوی نیز قبل از آغاز سفرهای نوروزی به دلیل جلوگیری از گسترش ویروس کرونا در این استان راهبردی بود و همچنان ادامه دارد.

وی گفت: از آغاز بیماری کرونا در این استان مطالعاتی برای کاهش این ویروس با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و تولیت آستان قدس رضوی برگزار شد و به اتفاق تصمیم گرفته شد که حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) تعطیل شود تا از فاجعه بزرگی که با حضور میلیونی زائران در خراسان رضوی رخ می‌داد، جلوگیری شود.

استاندار خراسان رضوی افزود: برای بازگشایی حرم مطهر رضوی نیز باید تمامی تمهیدات در نظر گرفته شود و پس از کار کارشناسی توسط متخصصان بهداشت و درمان این اقدام انجام گردد.

وی ادامه داد: با بازگشایی حرم مطهر رضوی  زائران بسیار با اعضای خانواده به این استان عزیمت می‌کنند که باید قبل از بازگشایی تدابیر ویژه‌ای اتخاذ شود.

استاندار خراسان‌ رضوی همچنین از همراهی مردم استان در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به ویژه روز ۱۳ فروردین قدردانی کرد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.