۳۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
کد خبر: 701190

رشت _ مدیرکل انتقال خون گیلان با بیان نیاز استان به تمامی گروه های خونی از نیاز فوری به دو گروه خونی AB منفی و A منفی خبر داد .

نیاز فوری گیلان به گروه های خونی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی پایگاه انتقال خون گیلان ،دکتر بابک پاکدل خوش اخلاق اظهار داشت: از مردم نوعدوست گیلان در گروه های خونی یاد شده می خواهیم که در صورت واجد شرایط بودن به نزدیکترین پایگاه انتقال خون استان مراجعه کنند.

وی اظهار داشت: اهداکنندگان برای اطلاع از ساعات کاری انتقال خون گیلان صبح و عصر با شماره تماس اداره کل انتقال خون استان ٣٣٣٢٦٠٠٦ واحد پذیرش و صبح ها با واحد جذب اهداکنندگان به شماره ٣٣٣٣٢٦٧٠ تماس گیرند.

وی گفت : در حال حاضر به دلیل شرایط موجود و شیوع کرونا، میزان مراجعه اهدا کنندگان برای اهدای خون کاهش یافته است و اهدا کنندگان باید توجه داشته باشند که نیاز به خون همیشگی است و در این شرایط تمام اقدامات برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا در مراکز اهدای خون رعایت شده است و اهدا کنندگان با اطمینان خاطر برای اهدای خون مراجعه کنند.

وی افزود :حداقل سن ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۰ سال (اهداکنندگان مستمر تا ۶۵ سال)، حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم، فاصله اهداء خون، هشت هفته یک بار مشروط به آنکه تعداد دفعات آن در طول یک سال، از چهار بار بیشتر نشود، همراه داشتن اصل کارت شناسایی (شناسنامه، گواهینامه، گذرنامه و برای اهداکنندگان بار اول کارت ملی الزامی است) شرایط اهدای خون است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.