رییس پلیس راهور استان خراسان رضوی، در خصوص وضعیت مراکز تعویض پلاک معتقد است که کار با حداکثر تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و کم‌ترین نارضایتی مردم در حال انجام است و مشکل خاصی وجود ندارد، اما اظهارات مراجعان به این مراکز، وضعیت دیگری را نشان می‌دهد.

اجرای نمایشی پروتکل‌های بهداشتی در مراکز تعویض پلاک مشهد/ جای خالی نظارت علوم پزشکی!

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ حمیدرضا دهنوی، در خصوص رعایت نشدن مسائل بهداشتی در مراکز تعویض پلاک اظهار کرد: من از هر دو مرکز تعویض پلاک مشهد بازدید کرده‌ام، افراد هم ماسک می‌زنند و هم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند؛ با مدیریتی که داشته‌ایم بحث فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از دلایلی که باعث ایجاد صف‌های طولانی خودروها برای تعویض پلاک در خیابان‌های منتهی به این مراکز شده این است که ما به تعداد محدودی خودرو اجازه ورود می‌دهیم تا جمعیت زیادی به یکباره وارد سالن‌ها و دفاتر مختلف داخل مرکز نشود و این روال را برای حفظ پروتکل‌های بهداشتی و جلوگیری از گسترش ویروس کرونا انجام می‌دهیم.

رییس پلیس راهور خراسان رضوی با بیان اینکه همکاران ما در مراکز تعویض پلاک مشهد تا تمام شدن کار آخرین خودرو در محل حضور دارند، افزود: کار با کمترین نارضایتی در حال انجام است و مشکل خاصی نداریم اما اینکه چند نفر از مراجعان هم جمع می‌شوند کنار هم و فاصله را رعایت نمی‌کنند بحثی جداست ولی ما تاکید بر حفظ این فاصله ها داریم.

دهنوی در خصوص اظهارات مراجعان مرکز تعویض پلاک ساجدی مبنی بر رعایت نشدن مسائل و پروتکل‌های بهداشتی اذعان کرد: قبول کنید که در این موقعیت بحث این است که باید خدمات به مردم ارائه شود با رعایت پروتکل‌های بهداشتی؛ به عنوان مثال بحث تب سنجی که در این مرکز شما هم در بازدید خود مشاهده کرده‌اید و مراجعان می‌گویند به صورت اختیاری بوده، تازه از روز پنج‌شنبه آغاز شده و اگر مورد خاصی باشد از ورود فرد به مرکز ممانعت می‌شود در عین حال ما تلاش خود را می‌کنیم تا با رعایت حداکثر پروتکل‌های ابلاغ شده بحث‌های بهداشتی رعایت شود.

وی خاطرنشان کرد: به علت اینکه بعضی افراد مسائل بهداشتی را رعایت نمی‌کنند طوری برنامه ریزی کرده‌ایم که در آن واحد ۴۰ یا ۵۰ خودرو بیشتر داخل مرکز نباشد تا بحث فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت شود و این موضوع باعث می‌شود همکاران ما زمان بیشتری سرکار باشند، روز چهارشنبه در بازدیدی که از مرکز تعویض پلاک شماره در طرق داشتم شاهد بودم همکاران من تا ساعت ۴ بعد از ظهر ورودی داشتند.

رییس پلیس راهور خراسان رضوی با بیان اینکه مراکز تعویض پلاک در پی شیوع کرونا از ۲۵ اسفندماه ۹۸ تا ۶ اردیبهشت ماه سال جاری تعطیل بودند، ادامه داد: همین تعطیلی باعث شلوغی بیشتر این روزها شده اما یکی دیگر از تمهیداتی که در این زمینه در نظر گرفتیم ارائه خدمات بر اساس پلاک‌های زوج و فرد است تا به این ترتیب خدمات در شرایط بهتری ارائه شود.

این در حالی است که بازدید میدانی خبرنگار ما از مرکز تعویض پلاک شماره یک مشهد واقع در خیابان شهید ساجدی و گفت‌وگویی که در این مورد با بعضی از مراجعان انجام داد، حاکی از فاصله‌گذاری اجتماعی صرفا بین مردم و کارکنان این مرکز است.

مراجعان به خبرنگار ما گفتند که خودتان شاهد هستید اگر چه در ورودی این مرکز نوشته‌ای مبنی بر الزامی بودن استفاده از دستکش و ماسک برای مراجعان نصب شده اما در عمل هیچ کنترلی برای این موضوع وجود ندارد و همه وارد می‌شوند.

زنی که به همراه همسرش برای تعویض پلاک به این مرکز مراجعه کرده بود، گفت: تب سنجی مراجعان به صورت کاملا اختیاری انجام می‌شود و در حالی که کارکنان مرکز از پشت شیشه یا نایلون‌های ضخیم با مراجعان در ارتباطند؛ تجمع افراد در سالن‌ها و اتاق‌ها اگر نگوییم بیشتر اما در حد روزهای عادی قبل از کرونا است، ما هم از سر مجبوری به اینجا آمدیم چون تاریخ وکالتنامه‌مان شنبه به پایان می‌رسد و مجبور می‌شویم برای تمدیدش هزینه دوباره به محضر بپردازیم.

مردی جوان هم گفت: نظارت نامحسوس بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی از سوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از مراکز تجمعی که مردم مجبور به حضور هستند خیلی ضروری است که به نظر می‌رسد فراموش شده است، اماکنی مانند اینجا یا کارگزاری‌های بیمه یا دفاتر پیشخوان این روزها خیلی شلوغ هستند ولی فاصله گذاری اجتماعی فقط بین مردم و کارکنان این مراکز رعایت شده، انگار برای کسی مهم نیست در اثر این تجمع چه بر سر مردمی که مجبور به حضور در این اماکن هستند بیاید و این واقعا ناراحت کننده است.

مراجعان به گفته خودشان ناگزیر از حضور در داخل چنین مراکزی بودند و از اجرای نمایشی پروتکل‌ها به شدت نگران...

منبع: فارس

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.