رئیس جمهور روز پنجشنبه در جلسه روسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد که تداوم اجرای طرح غربالگری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با گسترش و توسعه تست‌های تشخیصی و شناسایی موارد مشکوک ضروری است و می تواند نقش عمده ای در حفظ سلامت مردم ایفا کند.

نسبت درگذشتگان به مبتلایان کرونا در کشور همچنان کاهشی است

قدس آنلاین: به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در این نشست همچنین گفت که ارائه خدمات به اتباع خارجی مبتلا به کرونا در ایران، باید همچنان ادامه یابد.

رئیس جمهور همچنین لزوم توجه ویژه به آموزش و یادگیری دانش آموزان از طریق روش های مجازی را مورد تاکید قرار داد و به وزیر آموزش و پرورش دستور داد سازوکارهای لازم  ایجاد شود تا دانش آموزان بتوانند اشکالات درسی خود را توسط معلمان به صورت حضوری رفع کنند.

وی همچنین گفت که ضروری است ارزیابی دقیقی از روش های متنوع آموزشی و مجموعه تلاش هایی که از اسفندماه سال گذشته تاکنون توسط معلمان و دانش آموزان در زمینه آموزش انجام شده است، به عمل آید.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این جلسه گزارش آمایش مناطق سفید، زرد و قرمز در کشور را ارائه کرد که براساس آن روند بهبودی بیماران در حال افزایش و نسبت درگذشتگان به مبتلایان بیماری کرونا در کشور همچنان کاهشی است که بیانگر توفیق وزارت بهداشت در غربالگری و شناسایی در مراحل ابتدایی بیماری با همکاری بسیار خوب مردم است.

در این گزارش، تاکید شده که در صورت استمرار شعار "در خانه بمانیم" و رعایت دقیق دستور العمل های بهداشتی در همه زمینه ها و بخش ها،  در آینده بر مناطق سفید کشور افزوده خواهد شد.

همچنین در این گزارش موضوع بازگشایی برخی از کسب و کارها و فعالیت های جدید در مناطق سفید مورد بررسی قرار گرفت.

در ادامه این جلسه، گزارش وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از روند دروس دانشگاهی که از طریق شبکه مجازی تدریس می شود مطرح شد و رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت افزایش کیفیت تدریس در دروس نظری گفت: باید برای دروس آزمایشگاهی و کارگاهی و فعال شدن آموزش تکمیلی دانشگاه ها، پیشنهادات لازم به جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا ارائه شود.

وزیر راه و شهرسازی نیز گزارشی از آخرین وضعیت حمل و نقل بین شهری با رعایت پروتکل های بهداشتی و همچنین اقدامات انجام شده شامل تبادل تجاری در ۱۱ پایانه مرزی جاده ای با رعایت پروتکل های بهداشتی، ارائه شد.

در این گزارش تصریح شده که تبادلات تجاری در پایانه های مرزی با کشورهای آذربایجان و ترکیه در حال انجام است و با رایزنی انجام شده، تبادلات تجاری در پایانه های ریلی سرخس و اینچه برون نیز با توافقات حاصله بزودی از سر گرفته خواهد شد.

براساس این گزارش، کالاهای اساسی موجود در بنادر نسبت به سال گذشته ۶۳ درصد افزایش دارد و میزان خروج از بندر با قطار نسبت به سال گذشته ۲.۵ برابر شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.