مدیرکل فرودگاه‌های استان گفت: خراسان رضوی برای انجام عملیات پروازی حج تمتع۹۹ آمادگی کامل دارد.

آمادگی خراسان رضوی برای انجام عملیات پروازی حج تمتع

به گزارش قدس آنلاین، محمود امانی مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی در نخستین جلسه هماهنگی و برنامه ریزی حج۹۹ افزود: تمهیدات لازم در خصوص برگزاری حج تمتع امسال و اعزام حج گزاران خراسانی به سرزمین وحی اندیشیده شده است و برای انجام عملیات پروازی حج تمتع آمادگی داریم.
مدیرکل حج و زیارت خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: چنانچه شرایط کنترل ویروس کرونا با موفقیت همراه باشد و مانعی به وجود نیاید، برای برنامه ریزی دقیق و کارشناسی مسیر انجام حج روان و اعمال ابعاد اجرایی و فرهنگی حج تمتع۹۹ آماده خدمت گذاری هستیم.
جواد شاد افزود: امسال حدود ۱۲هزار زائر از استان‌های خراسان رضوی و شمالی به عربستان اعزام می‌شوند.
وی گفت: در شرایط خاص فعلی در صدد هستیم برای رعایت مسایل بهداشتی، آموزش مناسک حج و مراحل اعزام به سرزمین وحی را از طریق فضای مجازی و راه اندازی کانال زائر انجام دهیم.
پارسال حدود ۱۲هزار زائر حج تمتع از استان‌های خراسان رضوی و شمالی در قالب ۷۹کاروان به همراه ۲۱۶هزار کیلوگرم بار به عربستان اعزام شدند.
فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد پس از فرودگاه مهرآباد تهران دومین فرودگاه پرترافیک کشور است که به طور میانگین روزانه ۱۸۰پرواز و در زمان اوج مسافرت‌ها تا ۲۵۰پرواز ورودی و خروجی در آن انجام می‌شود.

منبع: صداوسیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.