رییس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: لغو طرح ترافیک در تهران و افزایش تردد خودروها در سال جاری تأثیری روی شاخص کیفیت هوا نداشته است و پیشنهاد وزارت بهداشت این است که تا زمان کنترل کرونا یا افزایش ظرفیت حمل و نقل عمومی، طرح ترافیک اجرا نشود.

نظر وزارت بهداشت درباره اجرای دوباره طرح ترافیک چیست؟

قدس آنلاین: ایرنا نوشت: عباس شاهسونی درباره تاثیر لغو طرح ترافیک بر شاخص کیفیت هوا در سال جاری نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته افزود: بر اساس آمارها از اول فروردین تا ۲۱ اردیبهشت، در سال ۹۸، تعداد ۳۱ روز هوای قابل قبول و در سال ۹۹، تعداد ۴۰ روز هوای قابل قبول داشتیم. همچنین در این بازه زمانی در سال ۹۸، تعداد ۲۱ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و در سال ۹۹، تعداد ۱۱ روز ناسالم برای گروه‌های حساس داشتیم. در سال ۹۸ روز ناسالم نداشتیم و در سال ۹۹ فقط یک روز ناسالم برای همه گروه‌ها داشتیم.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی ویروس کرونا در کشور شیوع دارد و از طرفی ظرفیت حمل و نقل عمومی مثل مترو و اتوبوس هم پاسخگوی مردم نیست و نمی‌توان موضوع فاصله گذاری فیزیکی را در این شرایط در ناوگان حمل و نقل عمومی رعایت کرد. در این وضعیت پیشنهاد وزارت بهداشت این است که طرح ترافیک اجرا نشود تا مردم از خودروهای شخصی استفاده کنند.

رییس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: اگر قرار باشد طرح ترافیک تهران دوباره اجرا شود و ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی هم افزایش یابد، همه تلاش‌هایی که تاکنون انجام شده به هدر می‌رود و منجر به شیوع بیشتر ویروس کرونا خواهد شد.

شاهسونی بیان کرد: تا وقتی ویروس کرونا در کشور کنترل شود یا ظرفیت حمل و نقل عمومی در تهران بیشتر شود، طرح ترافیک نباید اجرا شود.

با شیوع ویروس کرونا و طرح فاصله گذاری هوشمند به منظور جلوگیری از شیوع این ویروس میان شهروندان، اجرای طرح ترافیک پایتخت تا اطلاع بعدی به تعویق افتاد.

سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۲۳ فروردین یعنی نخستین روز اجرای طرح ترافیک جدید اعلام کرد که اجرای این طرح در شرایط کرونایی لغو شده و در شرایطی که وسایل نقلیه عمومی کفاف رعایت فاصله گذاری را نمی‌دهد، یکی از مطمئن‌ترین وسیله‌ها استفاده از وسیله نقلیه شخصی است.

با این حال معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ۱۰ اردیبهشت در این رابطه گفته بود که قرار است طرح ترافیک با انجام اصلاحاتی اجرایی شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.