رئیس شورای عالی دولت لیبی گفت که نیروهای دولت وفاق ملی لیبی در پایگاه هوایی الوطیه که توسط این نیروها از چنگ تشکیلات موسوم به ارتش ملی لیبی خارج شده تسلیحات فرانسوی و اماراتی یافتند.

به گزارش قدس آنلاین،  رئیس شورای عالی دولت لیبی گفت که نیروهای وفاق ملی لیبی در حال حاضر در بهترین وضعیت خود هستند و کشورهای حامی حفتر متوجه شدند که دل بستن به حفتر رهاوردی جز باخت و شکست نخواهد داشت.

«خالد الشمری» در گفت‌وگو با شبکه «الجزیره» گفت: «کشورهایی غربی کانال‌های تماس با دولت وفاق را گشودند در حالی که امارات هنوز به حفتر امید بسته است».

المشری گفت: «نیروهای دولت وفاق ملی لیبی سلاح و تجهیزاتی را در پایگاه هوایی الوطیه یافتند که متعلق به کشورهایی نظیر فرانسه، روسیه و امارات بود».

یک مقام بلندپایه دولت لیبی هم گفت که شورای ریاستی همچنان برای بررسی اقدامات آتی در حال برگزاری جلساتی است  و این شورای به طرح و برنامه نظامی خود ادامه می‌دهد تا تسلط بر همه خاک لیبی را تکمیل کند.

 نیروهای دولت وفاق ملی در غرب لیبی امروز از سلطه بر پایگاه هوایی «الوطیه» و خروج نیروهای تحت فرماندهی ژنرال «خلیفه حفتر» از آن خبر دادند.

پایگاه الوطیه، پایگاه الوطیه بزرگ‌ترین پایگاه نظامی واقع در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی طرابلس است و یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های استراتژیک تحت سیطره نیروهای حفتر در غرب بود.

کشور لیبی از زمان سرنگونی حکومت «معمر قذافی» رهبر سابق لیبی در سال ۲۰۱۱ ، این کشور تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس (غرب کشور) که در سطح جهان به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر فرمانده شبه‌نظامیان «ارتش ملی لیبی» را حمایت می‌کند. 

حفتر با حمایت مصر، امارات و عربستان (و همچنین روسیه و چند کشور غربی) از اواخر فروردین ۱۳۹۸ با هدف اشغال پایتخت، عملیات نظامی علیه طرابلس را آغاز کرد اما با مقاومت شدید نیروهای دولت السراج و شبه‌نظامیان متحد با آن مواجه شده و تا به امروز موفق نشده است به داخل شهر نفوذ کند. نیروهای دولت السراج نیز از حمایت ترکیه، قطر و ایتالیا برخوردارند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.