۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱
کد خبر: 705381

بازارهای آسیایی در معاملات امروز در مسیر افزایشی قرار گرفتند در حالی که اخبار منتشر شده در خصوص موفق بودن آزمایش‌های واکسن کوید ۱۹ موجب بازگشت امید به بهبود اقتصادی در جهان شد.

موفق بودن آزمایش واکسن کوید ۱۹ و امید به بهبود اقتصاد جهانی

به گزارش خبرنگار اقتصادی قدس آنلاین؛ این روزها «بازار کساد» و «رکود» اصطلاحاتی هستند که بسیار شنیده می‌شوند چراکه سرمایه‌گذاران سعی می‌کنند میزان خسارت شیوع ویروس کرونا به رشد اقتصاد جهان و تأثیر آن بر قیمت سرمایه‌ها را تخمین بزنند.

تسریع شیوع این ویروس نوسانات شدیدی در بازارهای سراسر جهان به وجود آورده است. بسیاری از سرمایه‌گذاران می‌گویند نمی‌توان به‌طور واضح آینده این ویروس و تأثیر اقدامات دولت را پیش‌بینی کرد، بنابراین تخمین میزان خسارت اقتصادی آن که همین حالا هم به بازارهای سرمایه راه یافته، سخت است.

رابو بانک یک شرکت خدمات مالی هلندی و چندملیتی است که عقیده دارد استراتژی اولیه در اکثر کشورهای غربی که عکس‌العملی نشان ندادند و به مردم گفتند همه چیز خوب است، مؤثر نبوده است.

در معاملات امروز بازارهای آسیایی، شاخص آسیا پاسفیک به غیر از ژاپن بدون حرکت باقی ماند در حالی که دلار استرالیا در مقایسه با دیگر همتایان خود در بازار ارز، روند نزولی را در پیش گرفت.

بازارهای اروپایی نیز در معاملات امروز در مدار نوسانی قرار گرفتند در حالی که شاخص آتی فوتسی لندن و یورواستاکس با افت ۰.۳ درصدی همراه شدند اما شاخص آتی اس اند پی رشد ۰.۶ درصدی را از آن خود کرد .

پس از آنکه سایت خبری پزشکی STAT در خصوص موفقیت آمیز بودن تست واکسن کرونا بر روی انسان خبر داد بازارها با ثبت واکنش های متغیر نسبت به بازگشت به زندگی عادی، امیدوار شدند.

از سوی دیگر، قیمت سهام در بازارهای چین و هنگ کنگ هنوز کمتر از قیمت ارزشی معامله می شوند و بازار این منطقه در انتظار نشست اقتصادی دولت در روز جمعه است تا نسبت به اجرایی کردن بسته محرک مالی جدید تصمیم گیری شود.

در این بین، شاخص نیکی ژاپن و اس اند پی استرالیا با رشد ۱ درصدی رو به رو شدند.تاپیکس ژاپن رشد ۰.۵ درصدی را از آن خود کرد و شاخص اس اند پی استرالیا نیز ۰.۲ درصد رشد کرد.

بازارهای آمریکا که در روز گذشته با سخنرانی جرومی پاول، توانستند رشد مختصری را به ثبت برسانند در معاملات امروز، با اصلاح روند مثبت دیروز در مدار تعادل قرار گرفتند.

جرومی پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا اظهار داشت که بانک مرکزی، ابزار زیادی برای دخالت در بازار دارد این در حالی است که وزیر دارایی آمریکا نیز اظهار داشت که برنامه هایی برای کاهش مالیات طبقه متوسط در پیش است که می تواند محرک تقاضا و مصرف و تولید ناخالص داخلی آمریکا باشد.

در حالی که آزمایش موفق واکسن کرونا امیدهایی را برای بهبود اقتصاد جهانی ایجاد کرده است روز جمعه صندوق بین‌المللی پول احتمال بازگشت اقتصاد جهان به شرایط پیش از بحران کرونا تا سال ۲۰۲۱ را بسیار کم برآورد کرد.

کریستالینا جورجیوا رئیس صندوق بین‌المللی پول گفت که این صندوق احتمالا پیش‌بینی خود را از کاهش تولید ناخالص داخلی جهان در سال ۲۰۲۰ اصلاح کرده و آن را به ۳ درصد تغییر می‌دهد اما جزئیات بیشتری در این‌باره ارائه نداد. این رقم به احتمال فراوان موجب بروز تغییراتی در پیش‌بینی احیای نسبی ۸/ ۵ درصدی در سال ۲۰۲۱ خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.