مدیر جهاد کشاورزی باخرز گفت: با توجه به کمبود منابع آب در باخرز و به منظور حفظ آب و خاک، سطح زیرکشت گیاهان دارویی در این شهرستان ، طی سال زراعی جاری نسبت به سال زراعی گذشته یک و نیم برابر افزایش یافت.

کشت گیاهان دارویی در باخرز افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، مدیر جهاد کشاورزی باخرز  گفت: در سال زراعی جاری با استقبال خوب کشاورزان این منطقه ۲۰۰ هزار هکتار از مزارع مستعد این شهرستان به کشت گیاهان دارویی و کم آب طلب اختصاص یافت.

محمد دوستخواه احمدی افزود: گل محمدی، زیره سبز، گل گاوزبان و ختمی از مهمترین گیاهان دارویی این شهرستان می‌باشند.

وی ادامه داد: این محصولات کشاورزی در بخش‌های مرکزی و بالا ولایت این شهرستان کشت شده که افزون بر هزار و ۲۰۰ خانوار بهره‌بردار دارد.

مدیر جهاد کشاورزی باخرز گفت: سالانه بیش از ۱۳ تن انواع گیاهان دارویی در این شهرستان تولید و روانه بازار می‌شود.

وی مزارع گیاهان دارویی باخرز را موجب اشتغالزایی مناسب برای کارگران فصلی دانست و افزود: در طول فصل کاشت و برداشت محصولات دارویی به طور میانگین در هر هکتار ۷۰ نفرروز مشغول کار می‌شوند.

دوستخواه احمدی ادامه داد: نبود واحدهای فرآوری محصولات دارویی در باخرز باعث شده است ۱۰ درصد محصولات تولید شده در این شهرستان به مصرف برسد و مابقی تولیدات به شهرستان‌ها و استان‌های همجوار ارسال گردد.

وی همچنین به آغاز فصل برداشت گل محمدی از گلستان‌های این شهرستان اشاره کرد و گفت: برداشت گل محمدی از سطح ۱۵ هکتار از مزارع باخرز آغاز شده که میانگین تولید این محصول در هر هکتار به ۵۰ کیلوگرم گل خشک می رسد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.