به گزارش قدس آنلاین، در اواخر ماه شعبان بود که رهبر معظم انقلاب در آستانه ماه مبارک رمضان در فرمایشات خود بر ضرورت دستگیری از مؤمنان نیازمند در آستانه و حین ماه مبارک رمضان تأکید کردند.

نسیم «مواسات» آستان قدس رضوی در مناطق محروم خوزستان، سیستان و کرمان/ توزیع ۷۰۰ هزار بسته غذایی در کشور

به محض فرمایشات معظم‌له کلیدواژه «مواسات» که از سخنان ایشان برگرفته شده و به آن مستقیم اشاره فرموده بودند، میان مردم و نخبگان و دستگاه‌ها و گروه‌های جهادی تبدیل به ادبیات مشترک شد و نهضت و رزمایش مواسات در سراسر کشور به راه افتاد. در این میان مانند همیشه، گروه‌های مردم‌نهاد در صف مقدم قرار داشتند و تمرین مواسات را با قدرت به سود نیازمندان انجام دادند. آستان قدس رضوی نیز همچون همیشه و به سیاق سیره این نهاد در ادوار و سالیان گذشته پای کار آمد و از طریق توزیع بسته‌های معیشتی کمک‌کار نیازمندان و دستگیر آنان شد.

 پیشگامی بنیاد کرامت رضوی

با دستور تولیت آستان قدس رضوی، سه استان سیستان و بلوچستان، کرمان و خوزستان که جمعیت عظیمی از سیل‌زدگان را درون خود مستتر داشتند، در اولویت قرار گرفتند و بنیاد کرامت رضوی مأمور تهیه و توزیع ۸۲ هزار بسته معیشتی در استان‌های مذکور شد. ۳۲ هزار بسته معیشتی برای استان کرمان و برای دو استان سیستان و بلوچستان و خوزستان هر کدام ۲۵ هزار بسته حمایتی در نظر گرفته شد.

 

عملیات توزیع با حضور نمایندگان استانی

مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی از تهیه و تدارک حدود ۷۰۰ هزار بسته کمک‌معیشتی برای نیازمندان سراسر کشور زیر نظر آستان قدس رضوی و توزیع تا پایان ماه مبارک رمضان خبر داد. محمد حسین استادآقا با تشریح جزییات خدمات‌رسانی به محرومان توسط آستان قدس رضوی گفت: «بنا به دستور تولیت آستان قدس رضوی برای حمایت از سیل‌زدگان سه استان سیستان و بلوچستان، کرمان و خوزستان، تهیه و توزیع ۸۲ هزار بسته معیشتی در دستور کار بنیاد کرامت رضوی قرار گرفت». استاد آقا در زمینه این طرح در سه استان مذکور گفت: «مراحل تهیه و بستهبندی بسته‌های کمک‌معیشتی در تهران انجام شد و این محموله‌ها به مصلای سه شهرستان کرمان، اهواز و زاهدان منتقل و طی مراسمی با حضور نمایندگان ولی فقیه در این استان‌ها توزیع شدند».

 

توزیع ۲۵۰۰۰ بسته معیشتی در سیستان و بلوچستان

حجت‌الاسلام والمسلمین دادخدا خدایار؛ مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان سیستان و بلوچستان نیز در زمینه اجرایی شدن این طرح گفت: «در مصلای قدس شهر زاهدان دومین رزمایش کمک‌های مؤمنانه با همت آستان قدس رضوی برگزار شد؛ تولیت محترم آستان قدس رضوی همواره عنایت ویژه‌ای به این استان دارند و خدمات ویژه‌ای با این نگاه به استان ارائه شده است». مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان سیستان و بلوچستان عنوان کرد: «از ابتدای شیوع کرونا، آستان قدس رضوی در استان پای کار آمد و خدمات و اقلام بهداشتی و پزشکی ارائه و توزیع شد. از ابتدای ماه مبارک رمضان نیز کانون خادمیاران سلامت آستان قدس رضوی در استان مشغول خدمت‌رسانی شد». وی بیان کرد: «علاوه بر این، در اوایل ماه مبارک رمضان ۱۵۰۰ بسته معیشتی با محوریت مساجد و ائمه جماعات توسط کانون جهادی دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان توزیع شد». خدایار گفت: «در حال حاضر نیز در حال توزیع ۲۵۰۰۰ بسته معیشتی که ارزش هر کدام حدودا ۳۰۰ هزار تومان و شامل برنج و ماکارونی و روغن و قند و حبوبات و متبرکات رضوی است هستیم». وی افزود: «برای اینکه موازی کاری صورت نگیرد و این اقلام به دست تمام مستحقین برسد جلساتی را در خدمت نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان بودیم و نهادهای حمایتی نیز پای کار آمدند».

 

شناسایی مناطق هدف در خوزستان

حجت‌الاسلام والمسلمین جلیل علی‌نژاد؛ مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان خوزستان نیز در این زمینه گفت: «به همت آستان قدس رضوی در ایام ماه مبارک رمضان و پیرو دستور مقام معظم رهبری مبنی بر رزمایش مواسات، ۲۵۰۰۰ هزار بسته مواد غذایی در سطح استان خوزستان توزیع شد». وی ادامه داد: «مناطق هدف شناسایی شده برای توزیع این بسته‌ها شامل مناطق حاشیه شهرستان اهواز، شعیبیه، ماهشهر و سربندر، خرمشهر، اروندکنار، شاوور و قیظانیه و همچنین مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و هلال احمر بودند». علی‌نژاد تأکید ‌کرد: «طی برنامه‌ریزی صورت گرفته، این بسته‌ها توسط کانون‌های خادمیاری توزیع و مراسم نمادینی نیز برای توزیع این بسته‌ها با حضور محمد حسین استادآقا؛ مسئول بنیاد کرامت رضوی، صادقی؛ سرپرست امداد مستضعفین آستان قدس رضوی، امام جمعه اهواز و استاندار خوزستان و نمایندگان مجلس خبرگان رهبری در مصلای شهر اهواز برگزار شد».

 

توزیع در مناطق محروم کرمان

بسته‌های معیشتی آستان قدس رضوی در دل کویر و میان نیازمندان و محرومان استان کرمان نیز توزیع شده است. سید حسین صابری؛ مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان کرمان با اشاره به اینکه ۳۲ هزار بسته شامل ۱۲ قلم مواد غذایی توسط آستان قدس رضوی توزیع می‌شود، اظهار داشت: «همکاری خوبی با کمیته امداد امام خمینی(ره)، هلال‌احمر و بهزیستی داریم و افراد، شناسایی شده و این کمک‌ها بین نیازمندان شناسایی شده توزیع می‌شود». مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان کرمان با بیان اینکه آستان قدس رضوی همواره توجه خاصی به این استان معطوف داشته افزود: «امسال بعد از سیل جنوب استان کرمان این اتفاق انجام شد و با اعلام رزمایش مؤمنانه از سوی مقام معظم رهبری بحث کمک به نیازمندان در کشور و استان کرمان مورد توجه قرار گرفت». صابری با بیان اینکه کانون‌های خادمیاری رضوی در استان کرمان از سال‌های قبل تشکیل شده و کمک‌ها توسط اعضای این کانون‌ها توزیع می‌شود اضافه کرد: «این بسته‌ها همه نیاز استان را برطرف نمی‌کند اما سعی می‌کنیم به دست نیازمندان واقعی جامعه برسد و این بسته‌ها در آستانه عید سعید فطر به ‌دست نیازمندان شناسایی شده می‌رسد».

 

توزیع ۲۰۰ هزار بسته معیشتی

اقدامات حمایتی آستان قدس رضوی صرفا به طرح مذکور محدود نشده و در یک طرح دیگر نیز این مجموعه در ۲۷ استان کشور(به جز استان‌های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، کرمان و خوزستان) مبادرت به توزیع ۲۰۰ هزار بسته معیشتی کرده است. علاوه بر این خادمیاران رضوی سراسر کشور ۱۵۰ هزار بسته معیشتی را تدارک دیده و در حال توزیع آن‌ها هستند؛ در مجموع بسته‌های معیشتی آستان قدس رضوی با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان تهیه شده که از این مبلغ ۶۵ میلیارد تومان توسط آستان قدس رضوی و ۳۵ میلیارد توسط خادمیاران و کانون‌های خدمت تأمین شده‌اند.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.