منابع خبری از دستور دولت آمریکا به رژیم صهیونسیتی برای توقف طرح الحاق کرانه باختری خبر می‌دهند.

حتی آمریکا با طرح نتانیاهو برای الحاق کرانه باختری موافق نیست

قدس آنلاین:منبعی عالی رتبه در قدس اشغالی از دستور آمریکا به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره لغو طرح الحاق اراضی کرانه باختری خبر داد، یک منبع آمریکایی نیز تأکید کرد، بعید است دولت آمریکا با طرح یک جانبه اسرائیل برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری موافقت کند.

به گزارش "i۲۴news"، رادیوی رژیم صهیونیستی به نقل از یک منبع برجسته در قدس اشغالی اعلام کرد، آمریکا به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم دستور داده طرح الحاق اراضی را متوقف کند.

این منبع افزود: کاخ سفید پیام‌های تندی در مخالفت با این طرح از کشورهای عربی بانفوذی همانند مصر، عربستان و کویت دریافت کرده است.

منبع یاد شده در ادامه گفت: نتانیاهو نارضایتی خود را از این تصمیم آمریکا ابراز کرد.

قرار است امروز (چهارشنبه) در دفتر وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در تل‌آویو نشستی با حضور روسای دفاتر امنیتی و نظامی برای تعیین راهکارهای مقابله با سناریوهای احتمالی ناشی از تصویب اعمال حاکمیت اسرائیل بر کرانه باختری برگزار شود. در این زمینه صحبت‌هایی از جنگ تمام عیار تا برقراری آرامش نسبی مطرح می‌شوند.

در نشست امروز آویو کوخاوی رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی، نداف ارگمان رئیس شاباک، ژنرال کمیل ابورکن، هماهنگ‌کننده فعالیت‌های کابینه در مناطق اشغالی در کنار دیگر مسؤولان حضور می‌یابند.

روزنامه معاریو نیز گزارش داد، مسؤولان سیاسی هنوز به فرماندهی نظامی در خصوص طرح‌های خود برای الحاق و چگونگی آمادگی برای آنها اطلاع‌رسانی نکرده‌اند.

یک منبع آمریکایی نیز امروز به سایت روزنامه تایمز رژیم صهیونیستی گفت، بعید است دولت آمریکا با طرح یک‌جانبه اسرائیل برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری که به گفته نتانیاهو قرار است یکم ژوئیه آتی اجرا شود، موافقت کند.

این منبع افزود: پس از آنکه کمیته مشترک آمریکا و اسرائیل برای ترسیم نقشه‌ها به کار خود پایان دهد، امری که کاخ سفید آن را پیش‌شرط موافقت خود با الحاق اعلام کرد، حصول این موافقت نیز احتمالا هفته‌های طولانی و چه بسا چند ماه طول می‌کشد.

به گفته منبع یاد شده، این کمیته آمریکایی-اسرائیلی مامور تعیین مرزهای دقیق منطقه‌ای است که رژیم صهیونیستی حاکمیت خود را بر آن اعمال خواهد کرد و این ماموریت دشوار به یک کار دقیق نیاز دارد.

اما اسکات لیث، یکی از اعضای اصلی این کمیته مشترک از طرف آمریکا که مدیر امور اسرائیل-فلسطین در شورای امنیت ملی است، از زمان شیوع ویروس کرونا موفق نشده به این منطقه سفر کند. کمیته نیز به دلیل کرونا فعالیت‌های خود را به شکل کامل به حالت تعلیق درنیاورده اما مسؤولانی که در این عملیات شرکت دارند، اعتراف می‌کنند که حضور لیث برای تکمیل کار کمیته ضروری است. روشن نیست این عضو کمیته چه زمانی خواهد توانست خود را به اراضی اشغالی برساند و آیا به زودی این کار برای او میسر خواهد شد یا نه، بنابراین امکان اینکه کمیته مذکور بتواند ماموریت خود را انجام دهد، وجود ندارد.

نتانیاهو هفته گذشته به اعضای حزب لیکود اعلام کرد که در حال برنامه‌ریزی برای آغاز اجرای طرح الحاق در یکم ژوئیه است و این نزدیک‌ترین تاریخی است که طبق توافق ائتلاف بنی گانتس، رهبر حزب آبی-سفید و نتانیاهو امکان ارائه طرح برای تصویب چه در کابینه و چه در کنست وجود دارد.

طبق توافق یاد شده، رژیم صهیونیستی می‌تواند طرح نتانیاهو برای اعمال حاکمیت بر غور اردن و تمامی شهرک‌های موجود در کرانه باختری را تنها با هماهنگی کامل کاخ سفید در کابینه و یا کنست ارائه دهد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.