سخنران حرم مطهر رضوی با بیان اینکه حوادث و اتفاقات تاریخ نشان می‌دهد که هر جا مردم از امام و رهبر خودشان فاصله گرفتند با شکست روبرو شده‌اند، گفت: تبعیت از رهبری راهکار اصلی غلبه بر دشمنان است.

تبعیت از رهبری راهکار اصلی غلبه بر دشمنان است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد باقر موسوی شاهرودی؛ کار شناس مذهبی ظهر امروز  در برنامه سخنرانی حرم مطهر رضوی که از استودیو مسجد گوهرشاد در فضای مجازی پخش شد، با بیان برخی از اتفاقات زمان پیامبر(ص) اظهار کرد: عبرت آموزی از حوادث تاریخ موضوعی است که می‌تواند مانع تکرار وقایع ناموفق گذشته شود.
وی با اشاره به نتایج غزوات بدر و احد در زمان پیامبر(ص) گفت: رمز پیروزی مسلمانان در جنگ بدر تبعیت از فرمان پیامبر(ص) بود لذا به مشرکان مکه در این نبرد فشار روحی سنگینی وارد آمد اما در جنگ احد اختلاف مسلمانان در انتخاب استراتژی جنگی در مقابل کفار موجب شکست آنان شد.
سخنران حرم مطهر رضوی با بیان اینکه عدم اعتماد به دشمن مهمترین درس جنگ احد است، تصریح کرد: دشمن هر زمان که در میدان عمل شکست بخورد از طریق جنگ نرم و یا با فریب افکار عمومی خود را برای یک حمله سنگین تر آماده می‌کند.
موسوی شاهرودی حفظ اتحاد و همدلی و تبعیت از رهبری را مهمترین درس‌ این جنگ ‌ها برشمرد و افزود: اطاعت بی قید و شرط از ولی فقیه در هر زمانی موجب خنثی شدن توطئه‌های دشمنان می‌شود بنابراین عبرت گرفتن از وقایع تاریخ برای مقابله با دشمنان یک امر ضروری است.
وی پیرامون تحقق وعده‌های الهی گفت: خداوند در قرآن می‌ فرماید: « وَلَقَدْ صَدَقَکُمُ اللَّهُ وَعْدَهُ إِذْ تَحُسُّونَهُمْ بِإِذْنِهِ حَتَّی إِذَا فَشِلْتُمْ وَتَنَازَعْتُمْ فِی الْأَمْرِ وَعَصَیْتُمْ مِنْ بَعْدِ مَا أَرَاکُمْ مَا تُحِبُّونَ مِنْکُمْ مَنْ یُرِیدُ الدُّنْیَا وَمِنْکُمْ مَنْ یُرِیدُ الْآخِرَةَ  ثُمَّ صَرَفَکُمْ عَنْهُمْ لِیَبْتَلِیَکُمْ وَلَقَدْ عَفَا عَنْکُمْ وَاللَّهُ ذُو فَضْلٍ عَلَی الْمُؤْمِنِینَ؛ و به حقیقت، خداوند صدق وعده خود را به شما نمود آن‌گاه که به فرمان خدا کافران را به خاک هلاک می‌افکندید تا وقتی که در کار جنگ (احد) سستی کرده و اختلاف برانگیختید و نافرمانی (حکم پیغمبر) نمودید پس از آنکه خدا آنچه آرزوی شما بود به شما نمود، منتها برخی جهت دنیا و برخی جهت آخرت می‌کوشیدید، سپس شما را از پیشرفت بازداشت تا شما را بیازماید، و خدا از تقصیر شما درگذشت، که خدا را با اهل ایمان عنایت و رحمت است».
این کارشناس مذهبی با تاکید بر اینکه استوار ماندن در خط رهبری، پایمردی و وحدت رمز پیروزی بر دشمنان است، افزود: بر اساس این آیات قرآن تحقق وعده های خداوند متعال بستگی به شرایط و اعمال انسان دارد.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.