نماینده مردم تهران در مجلس در واکنش به اظهارات وزیر ورزش و جوانان پبرامون چگونگی استخدام مارک ویلموتس به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: بر اساس گزارشهایی که به ما رسیده در فرایند استخدام و عقد قرارداد سرمربی بلژیکی ابهاماتی وجود دارد که باید به دقت از سوی نهادهای نظارتی پیگیری شود تا مشخص شود در صورت بروز تخلف، چه عواملی در این ماجرا نقش آفرینی کردند و با رفتار غیر اصولی خود موجب شدند امروز خسارتی بزرگ به فوتبال ایران تحمیل شود.

مردم مطمئن باشند پرونده قرارداد ویلموتس را در خانه ملت پیگیری خواهیم کرد


سید نظام الدین موسوی در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین ،با اشاره به اینکه بعضاً برخی قراردادهای بدون کار کارشناسی و رعایت اصول استاندارد در ورزش ایران منعقد می‌شود، توضیح داد: ابتدا باید مشخص شود که چرا باید یک مرکز غیر ورزشی که در حوزه فعالیت ورزش هیچ سررشته‌ای ندارد اقدام به ارسال چنین نامه‌ای کرده است در حالی که ما در حال حاضر در کشور کارشناسان و صاحبنظران دلسوزی داریم که همیشه به منافع ملی فکر کرده‌اند تا منافع شخصی، از این رو پرسش اول این است که چرا باید یک مرکز غیر ورزشی گزینه به وزارت ورزش معرفی کند، از طرفی باید مشخص شود که چرا کار کارشناسی صورت نگرفت که یک مربی نه چندان مطرح با این رقم هنگفت به استخدام فدراسیون فوتبال در بیاید.
وی در ادامه گفت: حساسیت امروز نمایندگان مردم در خانه ملت کاملاً به جا و ضروری است چون مردم این مسؤولیت را برعهده مجلس قرار داده‌اند که با تحول در سیستم نظارتی مانع از تکرار اتفاقات تلخ نظیر قراردادهای این چنینی شوند، از این رو وزارت ورزش بهتر است پاسخ قانع کننده‌ای برای ارائه به مجلس داشته باشند چون پولی که به وی پرداخت شده از محل بودجه عمومی کشور تأمین شده است.
موسوی در ادامه گفت: ابهامات درباره این قرارداد زیاد است و شفافیت در اطلاع رسانی بسیار اندک، از آنجا که این ماجرا در حال حاضر به عنوان یک مطالبه عمومی دنبال می‌شود و همه منتظرند ببینند چه کسانی با چه اهدافی زمینه امضای این قرارداد را فراهم آوردند مجلس وارد عمل شده و قطعاً پیگیری‌های لازم را انجام خواهد داد.
نماینده مردم تهران در بخش دیگری از توضیحات خود متذکر شد: بسیاری از کارشناسان و صاحبنظران در برهه کنونی این انتظار را از مجلس دارند که نسبت به مسائل موجود در مدیریت ورزش بی تفاوت نباشند، این حق کاملاً منطقی و طبیعی است از این رو نمایندگان نیز در پاسخ به مطالبه گری مردم و کارشناسان تا حصول نتیجه این موضوع را دنبال می کنند. ما در ورزش ایران نخبه و استعداد کم نداریم اما رسیدگی لازم به این مسأله صورت نگرفته همین امر باعث کوچ ورزشکاران به خارج از مرزها شده است. اگر نظارت دقیق باشد و ورزشکار و قهرمان ما درک کند برای مسؤولان و مدیران کشور قابل اهمیت است هرگز به مسأله مهاجرت فکر نمی‌کند پس برای حفظ منافع ملی نباید اجازه دهیم تبعیض و رفتارهای ناعادلانه رواج یابد.
نظام الدین موسوی با اشاره به تبعات منفی عقد قراردادهای عجیب و غریب با مربیان خارجی و پرداخت رقم‌های هنگفت به آنها بدون اصول و ضابطه مشخص گفت:برخی تصور می کنند ناکامی در قراردادهای مسأله دار تنها به ضرر و خسارت مالی برمی‌گردد در حالی که در کنار این اتفاق یاس و ناامیدی را برای جوانان ورزشکار بدون حامی به دنبال خواهد داشت،با هزینه های سرسام آور و ریخت و پاش‌های این چنینی در حوزه فوتبال چه دستاوردی برای ورزش ما رقم خواهد خورد. دوستانی که امروز شانه از بار مسؤولیت خالی می‌کنند امروز باید به مردم توضیح دهند که آیا در تیمهای ملی اروپایی هم که در رقابت‌های جهانی و بین المللی صاحب سکو و جایگاه هستند، چنین رقم‌هایی رد و بدل می‌شود؟
وی در ادامه گفت: وقتی فدراسیون فوتبال پول ندارد و با کسری بودجه مواجه است چرا باید زیر بار استخدام یک مربی با این رقم هنگفت برود؟ آیا اگر قرار بود رقم قرارداد سرمربی خارجی از جیب شخصی آقایان پرداخت شود بازهم زیر این قرارداد امضا می‌شد؟
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان تأکید کرد: نمی‌توان پذیرفت که یک اشتباه ساده رقم خورده است. مردم یقین داشته باشند تا حصول نتیجه این پرونده را پیگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.