کیش- هرمزگان یکی از استان‌های هدف گردشگران و دارای با جاذبه‌ترین نقاط گردشگری ازجمله جزیره کیش حتی در شرایط کرونایی با استقبال گردشگران روبروست که این موضوع بر نگرانی ساکنان آن دامن می‌زند.

سلامت گردشگران قربانی اقتصاد گردشگری؛ کیش با چاشنی کرونا

قدس آنلاین-گروه استان ها: اگرچه بسیاری از بازارهای کیش و برخی صنوف در هفته گذشته با تعطیلی اجباری و برخی محدودیت‌های ستاد مقابله با کرونا همراه شدند و همین موضوع از تعداد مسافران به این جزیره به‌شدت کاسته است اما بسیاری از تورهای گردشگری و آژانس‌ها سعی دارند تا باقیمت‌های اغواکننده پای مسافران را به این جزیره باز کنند.

درحالی‌که مسئولان به مردم را به خانه ماندن و خودداری از سفرهای غیرضروری تشویق می‌کنند اما از آن‌سو ظاهراً برخی از افرادی که فقط به درآمد خود فکرمی کنند ارقامی را برای تورهای جزیره کیش پیشنهاد می‌دهند که مردم برای سفر بیشتر تشویق شوند.

محدودیت‌های بی‌اثر

متأسفانه باوجود شرایط کرونایی و احتمال آلودگی اما بسیاری از رستوران‌ها در کیش هم چنان پرمشتری و حتی بسیاری از مردم و گردشگران پای ثابت مراسم شبانه در این جزیره هستند.

بسیاری از رستوران‌ها هم چنان با اجرای برنامه‌های زنده موسیقی به تشکیل اجتماعات بزرگ دامن زده و احتمال انتقال بیماری را افزایش می‌دهند و این در حالی است که تمامی این رفتارها در تضاد با اهداف ستاد مقابله با کرونا و توصیه های بهداشتی متولیان وزارت بهداشت است.

مردم بومی این جزیره در این راستا بیان می کنند: ستاد مقبله با کرونا فعالیت رستوران ها راتا ساعت ۲۴ بلامانع دانسته است اما برای هیچ شخصی مشخص نیست که فعالیت تا ۱۲ شب و اجتماع در زیر یک سقف چه نوع محدودیت و یا مقابله ای است و این محدودیت چه کمکی به قطع زنجیره بیماری کرونا می کند؟

حال هرمزگان وخیم است

در همین حال دکتر فاطمه نوروزیان، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان  اعلام کرد: در حال حاضر ۴۵۰ بیمار مبتلابه کرونا در بیمارستان‌های استان بستری‌اند که از این شمار ۹۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند و حال ۴۳ نفر از آن‌ها وخیم است و تاکنون ۴۴ هزار و ۳۲۶ آزمایش کووید ۱۹ در استان انجام شده است.

اما شاید واکنش رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان به این موضوع جالب‌تر باشد، که وی همچنان هرمزگان را در بین استان‌های با وضعیت قرمز قلمداد می‌کند.

دکتر حسین فرشیدی نیز روز گذشته۲۳ تیرماه در جمع خبرنگاران، افزود: بر اساس دستورالعمل اعلام‌شده به مراکز تصمیم‌گیری همچون استانداری، همه شهرهای هرمزگان در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی تصریح کرد: هرچند از ابتدای این هفته شمار بستری‌ها و فوتی‌های مبتلابه کرونا در استان اندکی بهبودیافته است ولی برای جلوگیری بیشتر از شیوع کرونا، مردم حتماً شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

 فرشیدی با اشاره به اینکه مراجعه بیماران به بیمارستان‌های استان به علت نگرانی از ابتلا به کرونا کاهش‌یافته است، اضافه کرد: بیماران به‌ویژه بیماران خاص همچون بیماران قلبی خواست بدون نگرانی برای دریافت خدمات پزشکی به بیمارستان‌ها مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.