صدها سودانی امروز (سه‌شنبه) مقابل سفارت امارات در خارطوم، پایتخت، در اعراض به گمراه کردن‌شان از طریق اعزام‌ آنها به لیبی برای جنگ به جای کار در ابوظبی تظاهرات کردند.

سودانی‌ها از امارات خواستند به دلیل اعزام‌شان به لیبی عذرخواهی کند

به گزارش قدس آنلاین، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، تظاهرکنندگان از ابوظبی خواستند "عذرخواهی کرده و غرامت پرداخت کند" چراکه آنها را توسط شرکت "بلک شیلد" امارات برای اعزام به لیبی به منظور جنگ در کنار شبه نظامیان وابسته به خلیفه حفتر به جای انجام وظایف امنیتی در ابوظبی طبق قراردادهای امضا شده، فریب داده است.

تظاهرکنندگان دست نوشته‌هایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود، "سودان مورد اهانت قرار نمی‌گیرد و فروختنی نیست" و "جوانان سودانی وارد جنگ‌های بین‌المللی نمی‌شوند".

آنها هچنین دست نوشته‌های دیگر در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود، "امارات باید اعتبار سودان را پس دهد"، "ما به عنوان نگهبان امنیتی رفتیم" و "سرنوشت ما،‌ قربانیان شرکت بلک شیلد".

یکی از این قربانیان به نام ابو المعالی حمزه طه در جریان تظاهرات گفت: از امارات می‌خواهیم از ملت سودان عذرخواهی کند زیرا ما مزدور نیستیم.

طه به خبرگزاری آناتولی تاکید کرد: خواسته دوم ما "عمل به تعهدات مطرح شده در قرارداد امضا شده در زمینه کار به عنوان نگهبان امنیتی است.

او اشاره کرد: شرکت ما را فریب داده و ما تمام حقوق‌مان را می‌خواهیم.

احمد بابکر، یکی دیگر از قربانیان شرکت می‌گوید: اگر سفارت امارات پاسخ مطالبات ما را ندهد قربانیان این مساله را به سازمان ملل و سازمان‌های حقوق بشری خواهند کشاند.

عبدالاله محمد عثمان نیز از عدم پاسخ دولت سودان به خواسته‌های قربانیان برای دستبابی به حقوق‌شان انتقاد کرد.

عثمان افزود: ما ۲۶ فوریه یادداشتی را به کابینه سودان دادیم تا ما را در روال قضایی مساله یاری کند اما تاکنون هیچ پاسخی دریافت نکرده‌ایم.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.