امروز ۲۳ ذی‌القعده، روز مخصوص زیارتی حضرت رضا(ع) است؛ اما همچنان شرایط کرونایی بر حال و هوای کشور حاکم است و امکان سفر و زیارت را از بسیاری زائران مشتاق، سلب کرده است. در این شرایط، فضای مجازی پنجره‌ای است که می‌توان از آن برای زیارت از راه دور بهره گرفت.

این چهارشنبه خاص امام‌رضایی 

قدس آنلاین: امروز ۲۳ ذی‌القعده، روز مخصوص زیارتی حضرت رضا(ع) است؛ اما همچنان شرایط کرونایی بر حال و هوای کشور حاکم است و امکان سفر و زیارت را از بسیاری زائران مشتاق، سلب کرده است. در این شرایط، فضای مجازی پنجره‌ای است که می‌توان از آن برای زیارت از راه دور بهره گرفت.

پایگاه اینترنتی حرم مطهر رضوی

امکانات فراهم شده در فضای مجازی و پایگاه اینترنتی حرم مطهر رضوی شرایط زیارت از راه دور را بیشتر از پیش برای عاشقان بارگاه منور امام هشتم(ع) فراهم کرده است.

در پایگاه اینترنتی حرم مطهر رضوی (به نشانی haram.razavi.ir) و رضوی تی‌وی (به نشانی tv.razavi.ir ) موضوعاتی مانند: امام رضا(ع)، زیارت، سبک زندگی رضوی، انقلاب اسلامی، قرآن و عترت، برنامه‌های حرم مطهر رضوی، مسابقات، مراسم و... پیش‌بینی شده است.

علاوه بر این در سامانه پخش زنده تصاویر حرم مطهر امام رضا(ع) امکان مشاهده زنده و مستقیم فضای روضه منوره و ضریح مقدس امام هشتم(ع)، گنبد مطهر، صحن‌های انقلاب اسلامی، آزادی، جمهوری اسلامی و جامع رضوی نیز فراهم شده است.

همچنین مراسم در حال برگزاری در حرم مطهر امام رضا(ع) شامل قرائت ادعیه مختلف مانند: دعاهای کمیل، ندبه، توسل، سخنرانی‌ها، نمازهای جماعت و مراسم خاص با توجه به مناسبت‌های ویژه مذهبی و ملی در تقویم تاریخ رسمی کشور به صورت برخط (آنلاین) برای بهره‌مندی زائران به ویژه زائران راه دور پخش می‌شود.

روبات رسمی حرم امام رضا(ع)

عاشقان ارادتمندی که به خاطر شرایط کرونایی در خانه مانده‌اند و همه افرادی که به هر دلیلی امکان تشرف و حضور در بارگاه مطهر امام رئوف حضرت رضا(ع) را ندارند، می‌توانند در فضای مجازی و در شبکه‌های اجتماعی با مراجعه به نشانی @HaramRazavi _ Bot به طور زنده و مستقیم تصویر روضه منوره و ضریح مطهر امام هشتم(ع) را دریافت و با گوش دادن به نوای دل‌انگیز صلوات خاصه حضرت رضا(ع) دل و جان خود را به یاد امام رئوف حضرت ثامن‌الحجج(ع) صفا بخشیده و ضمن نیت زیارت از راه دور به برکات و ثواب این زیارت نائل شده و همزمان هم، دلنوشته خود را در این سامانه ثبت کنند.

با این اقدام همه عاشقان و دلدادگان امام هشتم(ع) از طریق فضای مجازی و گوشی‌های تلفن همراه ارتباط معنوی با بارگاه مطهر امام رضا(ع) برقرار کرده و محدودیت حضور مستقیم آنان در روزهای ویژه مانند روز زیارتی خاص حضرت رضا(ع) (۲۳ ماه ذی‌القعده) نباید تبدیل به محرومیت از برقراری این ارتباط شود.

امکان ثبت زیارت نیابتی هم پیش از این در سامانه‌های مورد اشاره، راه‌اندازی شده بود و سالانه بیش از ۱۰۰ هزار زیارت به نیابت از عاشقان بارگاه مطهر امام رضا(ع) از طریق این سامانه‌ها انجام می‌شود.

فرصت زیارت مجازی

مؤسسه رسانه‌های نوین و شبکه‌های اجتماعی آستان قدس رضوی با فعالیت در پیام‌رسان‌های مختلف از جمله روبیکا، اینستاگرام، سروش، بله، ایتا، گپ، آی‌گپ و... سعی در نشر معارف اهل بیت عصمت و طهارت(ع) داشته و درصدد است حال و هوای حرم مطهر را به خانه‌های عاشقان و دلدادگان حضرت رضا(ع) ببرد.

این مؤسسه همچنین با تولیدات متنوع و راه‌اندازی پویش‌های مختلف زائران حضرت رضا(ع) را با پای دل به زیارت آورده است. انجام زیارت زنده از حرم مطهر رضوی و پخش آن در بستر اینترنت و همچنین از طریق صفحات مختلف همچون اینستاگرام و آپارات از جمله برنامه‌هایی است که این مؤسسه برای زیارت مجازی زائران حرم رضوی به راه انداخته است.

عاشقان و ارادتمندان به ساحت علی بن موسی الرضا(ع) می‌توانند اخبار رسمی آستان قدس رضوی و پخش زنده برنامه‌های حرم مطهر رضوی را از طریق

صفحات فارسی در اینستاگرام به آدرس www.instagram.com /www_aqr_ir،

صفحه عربی در اینستاگرام  www.instagram.com/emamreza_ar،

صفحه اردو در اینستاگرام  www.instagram.com/emamreza_pk،

صفحه انگلیسی در اینستاگرام  www.instagram.com/emamreza_en،

ویسگون http://www.wisgoon.com/aqr.ir،

سروش sapp.ir/aqr_ir،

بله ble.im/aqr_ir،

گپ       gap.im/aqr_ir،

ایتا eitaa.com/aqr_ir،

آیگپ iGap.net/aqr_ir،

آپارات www.aparat.com/aqr_ir،

نماشا www.namasha.com/aqr.ir،

تماشا www.tamasha.com/aqr.ir،

روبیکا  https://rubika.ir/aqr_ir

و همچنین ارادتمندان این بارگاه منور می‌توانند ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی را به صورت زنده از صفحاتی همچون instagram.com/www_aqr_ir  و http://aparat.com/aqr_ir/live دنبال کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.