مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: از ۶۴۰۰ هکتار گشنیز کشت شده استان ۱۲ هزار تن محصول برداشت شده است.

۱۲هزار تن گشنیز دراستان همدان برداشت شد

به گزارش قدس آنلاین حجت اله شهبازی مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان  صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۶۴۰۰ هکتار محصول گشنیز در استان همدانکشت شده است، که  حدود ۱۲ هزار تن محصول برداشت شده است.

شهبازی افزود:  ۹۹ درصد سطح زیر کشت این محصول در استان مربوط به شهرستان نهاوند و مابقی سطوح کشت مربوط به شهرستان های تویسرکان واسدآباد می باشد. لازم به ذکر است حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد تولید سالیانه این محصول در کشور مربوط به استان همدان می باشد.

وی ادامه داد: سال قبل این محصول را ۲ هزارهکتار با تولید ۴ هزار تن بود که امسال نیز با فعالیتهای گسترده تشویقی جهت توسعه کشت این محصول وضعیت بهتری داشته اشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهبازی ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
    9 0
    این بستر الان آماده نشده یادم ابتدا سال ۶۷ اصلا نامی از گشنیز نبود صادراتش بدست حاج عزیز علی بخشی حالا در سال ها با رنج مشقت شروع شد و بعد آن این کشت رونق گرفت وقتی که تخم گشنیز به جهانمعرفی شد و کشاورزان کرمانشاه همدان و لرستان ((قیمت روز جهانی کالای خود را بفروش می رسانند ))در این بخش توانایی صادراتش بدست تاجر بزرگ نهاوند حاج عزیز علی بخشی آغاز شد اما بعد این محصول باید تبدیل می شد که متاسفانه بسترش ایجاد نشده و این مرحله بعد است که کالا ی جهانی شده ارز آوری دارد باید دنبال مشتقات آن باشیم فرآورده آن می تواند چرخ زندگی کشاورزان را بهتر بچرخاند
  • رضا ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
    9 0
    خدارحمت کند حاج عزیزعلی بخشی بزرگ مردنهاوند رو که باعث کارآفرینی زیادی شدازجمله کشت وصادرات گشنیز درکشور)روحش شاد
  • خزایی. ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    21 0
    روحش شاد. مرد با تلاش و پتشکاری فراوان ،خستگی ناپذیر
  • ترابی ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
    3 0
    خدا رحمت کنه بزرگ خاندان علی بخشی. حاج عزیز علی بخشی