فوق تخصص ریه کودکان با بیان اینکه تماس تنفسی در زمان شیردهی می‌تواند بیماری کووید ۱۹ را از مادر به نوزاد منتقل کند ، گفت: شیردهی مادران مبتلا به این بیماری تا زمان بهبودی باید به صورت غیرمستقیم انجام شود.

شیردهی مادران مبتلا به کرونا باید به صورت غیرمستقیم انجام شود

به گزارش قدس آنلاین، سید جواد سیدی با بیان اینکه علائم بیماری کووید ۱۹ در کودکان سالم می‌تواند خفیف باشد، افزود: ابتلا به این بیماری در کودکانی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند می‌تواند با عوارض بیشتری همراه شود.
وی ادامه داد: ابتلا به ویروس کرونا در کودکان سالم به دلیل سیستم ایمنی خاصی که دارند می‌تواند با علائم خفیف همچون تب یا شبیه سرماخوردگی عادی باشد و در کودکان مبتلا به سرطان، بیماری‌های قلبی و کلیوی یا کودکانی که داروی تضعیف کننده سیستم ایمنی مصرف می‌کنند ابتلا به این ویروس می‌تواند با شدت بیشتری بروز کند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه تغییر ساختار ژنتیکی ویروس کرونا موجب همه گیری بیشتر این ویروس در جامعه شده ‌و کودکان نیز از این قاعده مستثنی نیستند گفت: رعایت فاصله گذاری اجتماعی، توجه به بهداشت و مراقبت‌های بهداشتی به ویژه از سوی والدین، اجتناب از حضور در اماکن عمومی و تجمع‌های غیر ضروری از جمله مواردی است که در این دوره باید به آن توجه داشت.
وی افزود: دوره کمون بیماری کووید ۱۹ از ۲ تا ۱۴ روز است و پس از آن علائم بیماری در فرد بروز می‌کند و در صورت ابتلا این ویروس در ریه بزرگسالان عوارض شدید و التهاب ایجاد می‌کند اما کودکان این مرحله را به صورت خفیف طی می‌کنند.
دکتر سیدی با بیان اینکه کودکان مبتلا به مشکلات تنفسی باید داروها و درمان‌های خود را ادامه دهند و استفاده از داروهای خود را متوقف نکنند ادامه داد: براساس بررسی و تحقیقات انجام شده در کودکانی که مبتلا به آسم هستند و دارو مصرف می‌کنند بیماری کووید ۱۹ با شدت کمتر بروز می‌کند.
وی در باره ابتلای مادران باردار به بیماری کووید ۱۹ و تاثیر آن بر روی جنین گفت: در سه ماه نخست بارداری، ابتلای مادر به تب‌های شدید می‌تواند اثرات مضر بر روی جنین داشته باشد و هرچه سن بارداری بیشتر باشد اثر آن بر روی جنین و ابتلا به بیماری‌های مزمن کمتر می‌شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.