همدان - مدیرکل دامپزشکی استان همدان بابیان اینکه بیماری تب سه روزه (BEF) یک بیماری ویروسی مختص گاو و گاو میش است، گفت: تاکنون گزارشی از بیماری تب سه روزه دام دراستان همدان ثبت نشده است.

گزارشی از بیماری تب سه روزه دام دراستان همدان ثبت نشده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی دامپزشکی استان همدان محمود رضا رسولی اظهار کرد: بیماری تب سه روزه درگاو موجب کاهش تولید شیرو وزن دام می‌شود و با علائمی همچون تب ناگهانی، لنگش همراه با عدم تعادل درراه رفتن، بی اشتهایی وریزش اشک، ترشحات بزاق وبینی، درد وخشکی مفصل و سفتی شدید عضلات همراه است، واولین علائم بالینی با تب ناگهانی ۴۰ تا ۴۱.۵ درجه سانتی‌گراد به‌ صورت دومرحله‌ای و گاهی هم سه مرحله‌ای مشاهده می‌شود که معمولاً ۱۲ الی ۱۸ ساعت طول می‌کشد.

وی ضمن اشاره به گذرا و قابل درمان بودن این بیماری، گفت: خوشبختانه تا کنون گزارشی در خصوص بروز این بیماری در استان همدان نداشته‌ایم و به علت قرار گرفتن در فصل گرما و فعالیت حشرات و بندپایان احتمال بروز بیماری در دام‌ها افزایش پیدا می‌کند.

رسولی عنوان کرد: گسترش این بیماری بستگی به جمعیت حشرات ناقل و شدت و مسیر بادهای غالب فصلی دارد که موجب انتقال حشرات به سایر مناطق می‌شود و یکی دیگر از راه‌های انتقال این بیماری حمل و نقل دام‌های آلوده و مبتلا از یک منطقه به منطقه دیگر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.