۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
کد خبر: 714999

ویژه‌برنامه‌های «شمیم ولایت» در دهه ولایت هر شب با اجرای برنامه‌های متنوع در صحن جامع رضوی میزبان زائران است.

میزبانی «شمیم ولایت» از زائران

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حجت گنابادی نژاد اظهار کرد: برنامه‌های دهه ولایت حرم مطهر امام رضا(ع) با عنوان «شمیم ولایت» همزمان با عید قربان آغاز شده و تا شامگاه عید غدیر ادامه خواهد داشت.
وی با تاکید بر اینکه اجرای برنامه‌ها کاملا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تدارک دیده شده است، عنوان کرد: در این روزها که مزین به نامه دهه ولایت است حجج‌الاسلام و المسلمین محمدباقر حیدری کاشانی، راشد یزدی، محمدجواد نظافت، حامد کاشانی، علیرضا پناهیان و آیت الله سیداحمد خاتمی با موضوع «غدیر و ولایت» به ایرادسخنرانی خواهد پرداخت.
معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی درباره ویژه برنامه‌های صحن جامع رضوی گفت: برنامه‌های صحن جامع رضوی که طبق پروتکل‌های بهداشتی از ابتدای هفته آغاز شده در دو بخش قبل و بعد از نماز دایر است.
وی اعلام کرد: در بخش اول مراسم شمیم ولایت افزون بر سخنرانی و اجرای تواشیح، مداحان به سرودخوانی خواهند پرداخت و در بخش دوم برنامه سخنرانی گفتگو محور به همراه شب شعر، اجرای مسابقه و نمایش آیینی و پخش کلیپ خواهیم داشت.
گنابادی نژاد بیان کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته آقایان محمدجواد غفور زاده، سیدهاشم وفایی، مهدی فرامرزی، محمد بقایی، محمدجواد خراشادی زاده، سیدرضا یعقوبی آل، سید حسین سیدی،   سید روح‌الله مؤید، سید حمیدرضا برقعی و علیرضا خاکسار در برنامه‌های شب‌شعر در مدح مولا امیرالمؤمنین و واقعه غدیر به شعرخوانی می پردازند.
وی درباره قرائت ادعیه در حرم رضوی گفت: در این هفته دعای توسل بانوای سید مهدی رضایی و دعا کمیل یا نوای امیر عارف و ندبه با صدای سید ناصر کهربایی قرائت می‌شود.
معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی افزود: در دهه ولایت برای بانوان نیز مراسمی با عنوان «اجتماع بانوان ولایی» تدارک دیده شده که روز چهارشنبه هفته جاری با حضور خانواده شهدا، دختران مکتب حاج قاسم، شعرای بین‌المللی و... برگزار می‌شود که اخبار تکمیلی آن متعاقباً اعلام می‌شود.
وی عنوان کرد: برنامه تبلیغ چهره به چهره هم‌اکنون به‌صورت گسترده و با رعایت پروتکل‌ها در عموم صحن‌ها در حال اجراست و کارشناسان دینی پاسخگوی سؤالات شرعی، اعتقادی، مشاوره‌ای و قرآنی زائران هستند.
گنابادی نژاد خاطرنشان کرد: مخاطبان خارج از حرم می‌توانند کلیه برنامه‌های حرم مطهر رضوی از طریق درگاه اینترنتی رضوی تی وی دنبال کنند.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.