جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: برای کنترل موج سوم کرونا که در فصل پاییز و زمستان رخ می‌دهد تمهیدات و پیش‌بینی‌های لازم و امکان استفاده از ظرفیت تمامی مراکز درمانی فراهم شده است.

تدابیر لازم برای کنترل موج سوم کرونا در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، دکتر شاپور بدیعی جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا با اشاره به تدابیر لازم برای کنترل موج سوم کرونا در خراسان رضوی، گفت: به همین منظور از ظرفیت تمامی بیمارستان‌های بخش خصوصی و دولتی، درمانگاه‌ها و اورژانس‌های بیمارستانی در مناطق زیرپوشش این دانشگاه استفاده خواهد شد.

او افزود: کارشناسان دانشگاه با بیش از ۶۰۰ ساعت کار شبانه روزی ضمن بررسی و تحلیل روند نظام ارجاع بیماران کرونایی، ظرفیت و تجهیزات مراکز درمانی دانشگاهی و غیر دانشگاهی را برای ارائه خدمات به بیماران مورد ارزیابی قرار دادند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده در این مدت علاوه بر اورژانس عدالتیان بیمارستان امام رضا (ع)، اورژانس بیمارستان‌های شهید هاشمی نژاد و فارابی مشهد نیز به بیماران کرونایی خدمات رسانی خواهند داشت.
بدیعی بیان کرد: فعال شدن ۱۰۰ درمانگاه برای ارائه خدمات در سطح یک و ۱۸ کلینیک در سطح دو از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در فصل‌های پاییز و زمستان است.
او تصریح کرد: در موج دوم شیوع کرونا، علاوه بر بیمارستان‌های امام رضا (ع) و شریعتی مشهد که به عنوان مراکز مرجع و ویژه بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بودند، بیمارستان‌های غیردانشگاهی شامل فارابی، هفده شهریور، امام حسین (ع)، ثامن الائمه (ع) و ۵۵۰ تختخوابی ارتش نیز در ارائه خدمات به بیماران کرونایی فعال شدند.
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.