امسال ماه محرم و صفر خاصی در سراسر کشور داریم؛ ماهی که شور عزاداری‌ها شاید پرشکوه‌تر از سالیان قبل باشد اما مسائل بهداشتی نیز رعایت می‌شود.

ساماندهی پویش‌ها و نذورات محرم در خراسان رضوی؛ پروتکل‌ها به صورت جدی رعایت می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، حسن جعفری اظهار داشت: موقعیت استان خراسان رضوی همچنان از نظر کرونا، در مرحله هشدار است و روند صعودی ما در حوزه مبتلایان و فوتی‌ها خداروشکر رو به کاهش است و توصیه این است که مسائل بهداشتی رعایت شود.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: وضعیت عزاداری در ماه محرم تشریح شد و به سلامت‌یاران هیئت‌ها آموزش‌های لازم ارائه شده تا مباحث بهداشتی به صورت کامل اجرا و نظارت شود.

جعفری بیان کرد: در حوزه امر به معروف و نهی از منکر نیز آموزش‌هایی ارائه شده تا حوزه معروف سلامت و تشویق مردم به زدن ماسک و رعایت پروتکل‌ها دنبال و تذکر داده شود.

وی خاطرنشان کرد: آخرین وضعیت کمیته برگزاری مراسمات ماه محرم در خراسان رضوی تشریح شد؛ هم باید عزاداری‌ها برگزار شود و هم اصول بهداشتی به صورت کامل رعایت شود و مداحان و مسئولان هیئت‌ها در این زمینه در استان خوشبختانه همکاری بسیار خوبی با ستاد کرونا دارند و امیدواریم شاهد این باشیم که مراسم بسیار خوبی را شاهد باشیم.

جعفری گفت: در حوزه نذورات نیز تصمیماتی گرفته شد تا این مسئله ساماندهی شود و پویش‌ها و نذورات دیگر نیز که در راستای توزیع ماسک و کمک به ایتام است در دستور کار قرار می‌گیرد و برنامه‌های محوری در ارتباط با مراسمات عزاداری در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: نکته تاکیدی ما این است که ایستگاه صلواتی نداشته باشیم و مردم نیز مراعات کنند و مراسم سیکل خاص خود را داشته باشد. مراسمات در فضای بسته و زیر سقف‌ها نباید برگزار شود و مردم از مکان‌های معرفی شده با رعایت پروتکل‌ها بهره بگیرند.

منبع: تسنیم

انتها ی خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.