انتشار فیلم کشته شدن یک سیاه‌پوست دیگر در واشنگتن، آتش اعتراضات در پایتخت آمریکا را شعله ور ساخت.

شعله ور شدن آتش اعتراضات ضدنژادپرستی در آمریکا

قدس آنلاین: به نقل ازای بی سی نیوز، انتشار تصاویر قتل یک سیاه‌پوست دیگر در آمریکا سبب شد آتش اعتراضات در این شهر بار دیگر شعله ور شود.

پلیس «واشنگتن دی سی» پنجشنبه تصاویری از دوربین مخصوص لباس پلیس را در خصوص تیراندازی مرگبار به یک جوان سیاه‌پوست در جنوب شرقی پایتخت منتشر کرد که همین امر سبب شد موجی از اعتراضات در این شهر شکل بگیرد.

در پی کشته شدن «دیون کی» (Deon Kay)  هجده ساله، اعتراضات در خارج از مرکز پلیس و خانه «موریل باوزر» شهردار واشنگتن شکل گرفت.

بر اساس این گزارش، ده‌ها نفر از معترضان شبانه در خارج از مرکز پلیس با نیروهای پلیس درگیر شدند.

در همین حال، صدها نفر در میدان تایمز نیویورک در اعتراض به قتل دنیل پرود و دیون کِی و همچنین وجود نژادی پرستی نظام‌مند در آمریکا تظاهرات کردند.

دنیل پرود که از مشکلات روانی رنج می‌برد، بعد از آن جانش را از دست داد که ماموران روی سرش یک سربند پارچه‌ای موسوم به "تف گیر" کشیدند.

لاولی وارن، شهردار شهر روچستر نیویورک گفت که مرگ پرود محصول نژادپرستی نظام‌مند است. او که ۴۱ سال داشت دو ماه پیش از جورج فلوید جان باخت، اما مرگ او به تازگی گزارش شده است. پزشکی قانونی بخش مونرو در گزارشی نتیجه گیری کرد که پرود کشته شده و مرگ او در اثر "خفگی ناشی از مهار فیزیکی" بوده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.