۱۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۴
کد خبر: 718897

رئیس هیات کوهنوردی شهرستان بردسکن گفت: ۳۰۰نفر عضو هیأت کوهنوردی این شهرستان که به طور رسمی از سال ۱۳۶۸ فعالیت خود را آغاز کرده است، می باشند.

بردسکن ۳۰۰  کوهنورد فعال دارد

به گزارش قدس آنلاین، حمید رضا سعادتی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت:در بردسکن هیچ گروه و باشگاه کوهنوردی  دارای مجوز از اداره ورزش و جوانان نمی باشد و گروه های کوهنوردی به صورت دوستانه و بدون مجوز رسمی در حال فعالیت میباشند.

وی بیان کرد: گروه های کوهنوردی در حال فعالیت اولین گروه آرش، آزاد، آریا، آوای کوهستان، همنوردان ایران زمین، دوستداران طبیعت و  بازنشستگان فرهنگی، اوریال و جعفر آباد می باشند و در حال حاضر تعداد ۳۰۰ نفر کوهنورد فعال در شهرستان می باشد و هیات شهرستان  افتخار تشکیل اولین کلاس کوهپیمایی خانوادگی در استان که به فرموده رهبر معظم انقلاب (( کوهنوردی را به خانواده ها آموزش دهید)) با ظرفیت دو کلاس برگزار و مدارک به شرکت کننده ها ارائه شد.

رئیس هیات کوهنوردی شهرستان بردسکن  عنوان کرد: هیات کوهنوردی از کلیه کوهنوردان تقاضا دارد در کلاس های آموزشی شرکت کنند و گروه های دوستانه را به باشگاه رسمی کوهنوردی ارتقاء دهند.

وی اظهارداشت :متاسفانه با توجه به شیوع ویروس کرونا کلاس های آموزشی فعلا تا وضعیت سفید تعطیل می باشد و لذا کوهنوردان با رعایت شیوه های بهداشتی به صورت تعداد کم به کوهنوردی مشغول می باشند. 

سعادتی افزود: در سال جاری شاهد صعود قلل مرتفع کشور  از جمله دماوند، علم کوه و دیگر قلل بودیم و با توجه به اینکه هیأت، آموزش و افزایش سطح کیفی ورزش کوهنوردی را سرلوحه کار خود قرار داده است از کوهنوردان خصوصا افرادی که تازه جذب گروه های کوهنوردی می شوند، خواهشمند است نسبت به فراگیری آموزش های اولیه کوه اقدام کنند.

وی  عنوان کرد: تاکنون کوهنوردان بردسکن تمام قلل مطرح کشور را در فصول مختلف صعود نموده اند و  صعود های خارج از کشور به قلل کلیمانجارو، بام آفریقا و کالاپاتار، کمپ اصلی اورست و آرارات ، بام ترکیه می باشد که همه آن ها با هزینه خود کوهنوردان حتی بدون مرخصی ورزشی انجام گرفته است.

سعادتی  به کمبود امکانات در رشته کوهنوردی  در بردسکن اشاره کرد و گفت: هیأت کوهنوردی  فاقد هیچگونه ابزار فنی و لوازم امداد و نجات می باشد، لوازمی که تا به حال در اختیار هیأت بوده شخصی و خارج از رده به خاطر طول عمر و آسیب دیدگی قابل استفاده نمی باشد.

وی  گفت: با توجه به اینکه مناطق کوهستانی شهرستان دارای معادن زیادی می باشد و معادن  در حال تخریب محیط زیست کوهستان میباشند  متاسفانه هیچ گونه همکاری با هیأت انجام نشده است در صورتی که در شهرستان های مجاور همکاری تنگاتنگی بین معادن و هیأت های کوهنوردی می باشد.

وی درپایان از روسای قدیم و بنیانگذاران هیأت کوهنوردی در شهرستان بردسکن  آقایان غلامعباس صادقی،محمد صدقی ، مهندس رازقی و حسن کفاش  نیز تقدیر کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.